Már pénteken is jól muzsikált a Ferrari Isztambulban, amit aztán egy időmérős negyedik hellyel fejelt meg Charles Leclerc, aki végül Lewis Hamilton motorcseréjének köszönhetően a harmadik helyről rajtolhatott a versenyen.
Sokáig egyértelműen esélyesnek tűnt rá, hogy felálljon a pódiumra, végül azonban egy vakmerő húzás okán csak a negyedik hely jutott neki, a Ferrari ugyanis megpróbálta kerékcsere nélkül az élen tartani a monacóit – amit megengednek a szabályok, ha esőben indul a futam.
Végül ez a húzás fosztotta meg a dobogótól Leclerc-t: „A verseny elején meglepődtem, mennyire jól tudom tartani az előttem lévők tempóját, de aztán a második szakaszra lemaradtunk tőlük. Amikor a többiek váltottak az új intermediate abroncsokra, mi úgy gondoltuk, hogy minek állnánk meg, hiszen gyorsabbak vagyunk a használtakkal, mint ők az újakon.”
„Aztán eltelt úgy hat kör, és gyanítom lekopott a szemcsés réteg az abroncsaikról, aztán sokkal gyorsabbak lettek, nagyjából két másodperccel körönként. Ott már nem volt választásunk: ki kellett állnunk nekünk is kereket cserélni” – mesélte Leclerc a leintést követően.
„Miután ez hét körrel a vége előtt történt, mi már csak a szemcsésedési fázist tudtuk megélni, ami nem is múlt el a verseny végéig, itt veszítettük el az esélyt, hogy ma felállhassunk a dobogóra. Utólag már azt mondom, hogy bölcsebb lett volna kiállni akkor, amikor a többiek is megtették, de abban a pillanatban, az autóban ülve biztos voltam benne, hogy ez lesz a megfelelő döntés, de nem így lett. Kár érte…”
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol garantált a jó közösség és két futam között sem hagyunk benneteket unatkozni!