DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Albon: Marko nem is gonosz

Hiába bánt el vele csúnyán a Red Bull annak idején, Alex Albon nincs rossz véleménnyel főnökeiről, a kritikus Helmut Markóról különösen nem. A nyomást nem ő generálja, hanem a média és a pilóták.

Alex Albonnak csavaros pályafutás jut a Formula-1-ben. George Russell és Lando Norris mellett nagy reménységként került feljebb az F2-ből 2019-ben, és még abban az évben tovább is állhatott a Toro Rossótól a nagycsapathoz, a Red Bull azonban 2020 után Sergio Perezt választva a kispadra ültette őt. Jövőre visszatér a száguldó cirkuszba, a Williams pilótájaként, akik talán már nem is az a sereghajtó csapat, akik voltak. Albon épp jó barátja, Russell helyét veszi majd át.

Bár a Red Bull-családon kívül kerül, a támogatásukat továbbra is élvezni fogja, és ő sem akarja elvágni a szálakat. Eleinte nehéz volt számára a tartalékos szerep, de jól érzi magát a bikásoknál, most pedig az F1 Nation nevű podcast adásában arról is beszélt, mennyire hamis kép él az emberekben az istállóról. Legelőször is a csapat tanácsadójáról, Helmut Markóról, aki szókimondásával senkit sem kímél; a Mercedesnek rendszeresen odaszúr, de a saját pilótáik lelkét sem simogatja, kívülről pedig zsémbesnek (Toto Wolff szóhasználata) vagy kegyetlennek tűnik.

„Van egy tévhit vele kapcsolatban, őszintén szólva. Van ez a gonosz-szerep a médiában, de a valóságnak egyértelműen köze sincs hozzá” – jelentette ki a thai, aki szerint a sajtó hajlamos sokkal rosszabb színben feltüntetni nemcsak Markót, de az egész Red Bullt is. A Formula-1-et uraló brit média részrehajlásáról korábban már Fernando Alonso is elmélkedett.



Albon úgy látja, a csapaton belüli kritikus hangvétellel semmi baj nincs, természetes, hogy ha képesek teljesíteni, akkor nem adnak alább. „Be kell látni, hogy ők győztes csapat, és jó eredményeket várnak. Ezáltal egy olyan kultúra alakul ki csapaton belül, hogy ha nem nyerünk, nem vagyunk boldogok. Őszintén, ennek így is kell lennie, különösen a három topcsapat esetében.”

Noha egy ilyen felfogás csapaton belül teljesítménykényszert okozhat, a leendő Williams-pilóta elmondta, ő éppen a Red Bull részéről nem érzékelt extra nyomást. Ismét inkább a sajtó, meg persze a saját felelősségét látja abban, hogy túlzott terhelésnek volt kitéve az élcsapatnál töltött idő alatt. „Nincs ez a hozzáállás, hogy ha nem tudod megcsinálni, akkor pakolj. Szeretnék, hogy mindkét autó jól menjen, ez a cél. Nem akarnak nyomást helyezni valakire, ha nem teljesít, mert a média úgyis megteszi. Ami engem illet, én okoztam magamnak a legnagyobb nyomást. Ezt senki más nem tudja megtenni, mert nincs belőle előnye” – vélte. Azt pedig tagadta, hogy az autó kifejezetten valaki köré lenne építve, és ez okozna szenvedést (anno neki, most Pereznek). „Talán csak annyi az egész, hogy egy gyors autóval nem olyan könnyű Checónak vagy nekem, mint Maxnak” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: