DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Raikkönen idei legjobbja, Giovinazzi rádió nélkül

A karanténból visszatérő finn nyolcadik pozícióban ért célba, köszönhetően jól időzített kerékcseréjének az esőben. A másik Alfa Romeo azonban küszködött: az olasznak az első körtől nem működött a csapatrádiója.

Az Orosz Nagydíj rajtbüntetés-cunamijának egyik nyertese volt Kimi Raikkönen, aki 16. helyet szerzett az időmérőn, de a hátrasorolások miatt három pozícióval előrébb indult, és már az első kör végén pontszerző helyen állt, a tizediken. A futam hajrájában jókor váltott köztes abroncsokra, és a hetedikként haladt – az utolsó körben megelőzte őt Lando Norris, de a nyolcadik pozíció így is idei legjobb eredménye, miután Bakuban és a Hungaroringen tizedik lett.

„Szívesebben lennék sokkal előrébb, de összességében nézve jó rajtunk volt és nyertünk pár pozíciót, azután pedig az Alpine-t üldöztük a futam többségében” – nyilatkozta a riportereknek Szocsiban Raikkönen, aki két koronavírus miatt kihagyott nagydíj után szerezte meg a nyolcadik pozíciót. „Az autó jól viselkedett, de kicsit lassúak voltunk ahhoz, hogy igazán előrelépjünk. Úgy éreztem, gyorsabb vagyok, de amikor jöttek az egyenesek, nem tudtam előzni.”

„Aztán szerencsére helyesen döntöttünk. Éreztem, hogy túl nedves a pálya. Az elsők között érkeztünk kerékcserére, ami kifizetődött a végén. Az utolsó pár körben remek tempónk volt, még megelőznöm is sikerült pár autót” – összegezte futamát Raikkönen, aki már hat körrel a vége előtt kiállt, ami előnyt jelentett a kiváró ellenfelekkel szemben: a finn a szárazon dobogóesélyes Sergio Perezt, az élmezőnyből rajtoló George Russellt és mindkét Aston Martint megelőzte Oroszországban.



A másik Alfa Romeo jóval hátrébb, a 16. pozícióban futott be, de az új sebességváltót kapó Antonio Giovinazzinak különösen hosszú versenye volt: technikai probléma miatt nem működött a csapatrádiója, ami normál feltételek mellett is jelentős hátrány, a Szocsiban látott időjárási körülmények között végképp.

„Nem tudom, kivel, de ütköztem a 2-es kanyarban és pár pozíciót már ott veszítettem. Aztán nem volt rádióm az első körtől fogva, nem tudtam kommunikálni a csapattal, ami ilyen körülmények mellett nem segített, főleg a végén, mikor eleredt az eső, és nem tudtam beszélni a csapattal a kerékcseréről. Előzni nehéz, így ott is sok időt veszítettem, habár szabad levegőben az autó tempója egész jó volt. Azonban addigra sok kört elveszítettünk. Nehéz verseny volt az első körtől a legvégéig” – összegezte a magára utalt olasz.

„Trükkös futam volt az üzemanyag-menedzsment és főleg a végén az időjárás miatt” – beszélt az Alfa Romeo pályaszéli mérnökigazgatója, Xevi Pujolar is a rádióproblémáról. „Eleinte pár körig ő hallott minket a rádióban, de mi őt nem. Azután minden elveszett. Ez rányomta a bélyegét a teljesítményére.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: