A Ferrari már a nyári szünet előtt beígérte a szezon második felében érkező motorfejlesztést, amely olasz sajtóhírek szerint tíz lóerő pluszt is jelenthet az SF21-nek, de a bevetésre nem jelöltek ki konkrét időpontot, Mattia Binotto csapatfőnök még Monzában sem tudta megmondani a debütálás időpontját. Az optimistább tipp az Orosz Nagydíjról szólt, a hétvégi versenyt megelőző ferraris sajtóközleményből pedig kiderült, valóban érkezik Szocsiban a frissítés – első körben Charles Leclerc autójában.
Annak ellenére, hogy az erőforrások 2021-ben már homologizáltak, évi egy változtatás a specifikációban megengedett, nem feltétlenül a szezon kezdetéhez kötve. A Ferrari ennek megfelelően módosított a hibrid rendszeren, beleértve az energiatárolót is.
A bökkenő az, hogy Leclerc a Belga Nagydíjon megkapta harmadik, azaz utolsó szabadon felhasználható motorját, mivel a Hungaroringen Lance Stroll-lal történt ütközés során javíthatatlanul károsult a második darab. A mostani, negyedik cseréért így a szabályok értelmében rajtbüntetés jár, a monacóinak a mezőny végéről kell startolnia.
„Az Orosz Nagydíjon új technikai komponens mutatkozik be, egy fejlesztett hibrid rendszerrel felszerelt erőforrás. Elsődleges célja a 2022-es autó projektjéhez való adatgyűjtés. Hogy minél előbb használhassuk, lépcsőzetesen vezetjük be a két versenyző között. Az új hibrid rendszert Charles kapja meg először” – olvasható a Ferrari előzetesében.
„A döntés elővigyázatossági lépés, mivel a Magyar Nagydíjon sérült akkumulátorpakk potenciális kockázatot hordoz. Szocsiban Leclerc vadonatúj erőforrást kap és ennélfogva a mezőny végéről rajtol” – folytatódik a közlemény. Carlos Sainz egyelőre a korábbi verziót használja, esetében a csapat a versenyképességet és a büntetés hatását mérlegelve választja ki a csere időpontját.