Az idei Haas-Ferrari messze a leggyengébb technika a mezőnyben, így kitűnni is nehéz ezzel az autóval. Az évad első felében azért jól látszott, hogy Mick Schumacher jelentős különbséggel győzte le istállón belül Nyikita Mazepint, ám az orosz elkezdte felvenni a ritmust. Ráadásul a fiatal németnek szintén be-becsúszott néhány ki nem kényszerített hiba a nehezen vezethető autóval.
Mika Salo azt gondolja, éppen azért történik több incidens mostanában a két csapattárs között, mert az orosz elkezdte felvenni Schumacher tempóját. Az első hónapokban szinte csak kritikákat kapó Mazepin egyre inkább fejlődik, bár tény, pályán bemutatott megmozdulásai még mindig gyakran hagynak maguk után kívánnivalót.
„Mindig azt idézik tőlem, hogy Bahreinben azt találtam mondani Mazepinre, hogy ő az a srác, aki nem ide való. Nem teljesen ezt mondtam, de tény, hogy az első versenyhétvége után úgy tűnt, Nyikita nincs tisztában azzal, hogy ez egy borzalmas versenyautó és folyamatosan csak pörgött és pörgött vele” – idézi Salót a Championat.
„Azóta viszont Mazepin rengeteget tanult, most már egészen jól vezet, láthatóan sokkal jobb pilóta lett, mint amit az első versenyen láthattuk tőle. Amikor valakinek ennyire gyenge autója van, csak a saját csapattársával harcolhat. A Haasok gyakran három teljes másodperccel gyengébbek, mint bárki más a mezőnyben.”
„Általában elég szorosan szoktak az ilyen csapattársak végezni egymáshoz képest, Nyikita pedig már majdnem utolérte Micket, ami a tempót illeti, ezért elég gyakran összeakadnak a pályán is. Zandvoortban is összezördültek (később Monzában is) Mazepin nagyon hirtelen védekezési manővere miatt, de szerintem ez egyszerűen nagyon agresszív volt, semmi több. Én sem büntettem volna meg őt” – tette hozzá Salo, aki 1999-ben két ízben is dobogóra állhatott a Formula-1-ben a Ferrari színeiben.