DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Binotto: A McLaren 20 lóerővel erősebb

A Ferrari számított rá, hogy az Olasz Nagydíj egyeneseiben könnyen bedarálják őket. A fő konstruktőri riválissal szemben lépéshátrányba kerültek, de fordulhat még a kocka a csapatfőnök szerint.

Az olasz rajongók számára rövid időre felcsillant a remény, hogy Ferrari-dobogót látnak Monzában: a Verstappen–Hamilton ütközést követően Charles Leclerc a második helyre lépett előre, beékelődve a két McLaren közé. Lando Norris azonban nagyon hamar elvette tőle a pozíciót, majd nemsokára Sergio Perez és Valtteri Bottas is megelőzte. A monacói így végül ötödikként ért célba, de negyedik pozícióban értékelték Perez büntetése után. A Ferrari csapatfőnöke szerint a látottak bizonyították, mekkora az SF21 hátránya egyenesben.

„Húsz lóerő hátrányban vagyunk a McLarenhez képest. Azt hiszem, ezen a futamon láthattuk ezt” – mondta Mattia Binotto a Sky Italiának. „Tisztában voltunk ezzel. Nem szabad lehangolnia minket, dolgozunk rajta, tekintetbe véve a következő szezont, ráadásul jól áll a fejlesztés is. Persze szomorú pontokat veszíteni, de ilyen versenyen inkább megsüvegelendő, amit mutattunk. Összességében erős futamunk volt, a versenyzők jól vezettek, a stratégia, bokszkiállás is rendben volt.”



„Az első szektorban különösen jó volt a tempónk. A második sikánban, a Roggiában és a Lesmóban is jók voltunk. Az Ascari kijáratánál szenvedtünk sokat, aztán az azt követő egyenesben, a Parabolicában és az 1-es kanyarig. A két egyenesben voltunk sebezhetőek, mondjuk úgy, hogy bajban ezen a hétvégén. Az újraindítás után és a későbbi előzéseknél meg is szenvedtük” – elemzett egy monzai kört a Ferrari szempontjából Binotto.

A McLaren az Olasz Nagydíj előtt még a Ferrari mögött állt a konstruktőri világbajnokságban, de az első és második helyért járó rengeteg ponttal visszavették a harmadik pozíciót, jelentős, 13,5 pont különbséggel. Binotto szerint a motorkülönbség ellenére is fordulhat a kocka az év végéig.

„Nehéz hétvégére számítottunk, ehhez képest a hatodik-hetedik hely erős eredmény. Elismerésem a McLarennek, akik maximális pontot szereztek. Sebezhetők voltunk a biztonsági autó utáni újraindításnál, de tudtuk is, hogy a gyengeségünk a végsebesség és motorerő. A McLaren jól idomult ehhez a pályához, itt tavaly is remek versenyük volt. De fordíthatunk még ezen, jöhetnek még olyan pályák, melyek nekünk jobban kedveznek. Egyes helyszíneken kifejezetten jó teljesítményt várunk” – ígérte Maranello csapatfőnöke, hogy korántsem dőlt még el a konstruktőri bronzért zajló csata.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: