Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 22. péntek
F1

Miért nem megy Russellnek Monzában?

Időmérős remeklései után a Mercedes választottja kis híján Q1-ben kiesett a Williamsszel. Nem érzett rá a pályára, a csapat küszködik a speciális hátsó szárny beállításával.

A Mercedes-motoros autók – a sprintkvalifikációra első rajtsort szerző Mercedes mellett elsősorban a negyedik-ötödik McLaren – jól tetten érhető előnyben vannak az Olasz Nagydíjon, a monzai pálya hosszú egyeneseiből profitálva. Ehhez képest a Williams szenvedett pénteken: az elmúlt időszakban jó pár időmérős bravúrt bemutató George Russell a 15. rajthelyet harcolta ki, a Q1-ben kieséstől is csak akkor menekült meg, mikor Yuki Tsunoda körét törölték.

„Hogy őszinte legyek, nagyon trükkös a sprintes hétvégék helyzete: ha valaki jól kezd, akkor remek pozícióban van, ahogy Silverstone-ban mi is tapasztaltuk. Most viszont sehol nem voltunk az első edzésen, ezért az időmérőre feje tetejére állítottuk az autót. Azt hiszem, most tűrhető pozícióban vagyunk, de egyszerűen nem éreztünk rá” – panaszkodott a tévékameráknak Russell arról, hogy nem sikerült elkapni a fonalat.



„Elhoztuk a monzai vékony hátsó szárnyat a légellenállás csökkentése érdekében, de küszködünk a behangolásával. Remélem, a szombati futamra már jobb helyzetben leszünk. Talán a második edzés segíteni fog, hogy jobban megértsük, mire is van szükségünk. Egyedül csak az első szárnyon lehet állítgatni, ami szintén fontos egy olyan pályán, mint ez, amikor ennyire kevés leszorítóerő áll rendelkezésre. De sok a gyors kanyar, ezért összeteszem az ujjaim, hogy segítsen rajtunk. Összességében viszont úgy gondolom, nem vagyunk olyan versenyképesek, mint reméltük” – folytatta a brit, aki abban reménykedik, hogy a parc fermé-szabály értelmében a folytatásban megengedett minimális módosítások segítik a Williamst.

Russell-lel együtt a nyolcadik rajtsorból indulhat Nicholas Latifi. A kanadai elismételte, az első szabadedzés nem sikerült jól a csapat számára, de az időmérőre jelentős változtatásokat végeztek. Hozzátette az is, a Williams elsősorban a futamokra koncentrál beállításaival.

„Nyilván nagyon frusztrál, milyen szoros volt a különbség a végén. A mai döntéseinket arra fókuszálva hoztuk meg, hogy a futamon versenyképesebbek leszünk, ezért a mai tempót illetően feláldoztunk valamennyit, hogy jobb pozícióban legyünk szombaton” – nyilatkozta a 16.-ként végző Latifi. „Semmi sem garantált, de egy olyan pályán, ahol lehet előzni és két futam is van, az időmérő egyértelműen kevésbé fontos. Mivel sprintkvalifikáció is lesz, nem annyira számít a 16. vagy 14. hely közti különbség, de azért szerettem volna Q2-ben lenni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?