A megszokottól eltérő módon ezúttal pénteken rendezték az időmérőt. Miután az F1 vezetősége az Olasz Nagydíjat választotta a következő sprintkvalifikáció helyszínéül, így a vasárnapi rajtsorrendről nem a hagyományos módon döntenek. Ma, a kvalifikáció kvalifikációján a sprint felállását alakították ki a pilóták.
A Q1-ben, amikor még a teljes húszfős mezőny versenyben volt a továbbjutó helyekért, a forgalom okozott óriási problémát, közlekedési dugóra hasonlító képsorokat láthattunk. Többen panaszkodtak is, hogy mekkora küzdelmet kell vívni egy tűrhető mért körért. Néhányan különösen megszenvedtek a társak közelségével, Nyikita Mazepint két eset miatt is jegyezték. Előbb a Ferrarikkal akadt majdnem össze a bokszutcában, utána a pályán Robert Kubicával nem értették meg egymást. Az orosz végül megúszta szankció nélkül.
Az időmérő első szakaszának végén folyamatosan változott a sorrend, ahogy követte egymást a boly, végül Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Lando Norris ment tovább az első helyen, Max Verstappen ekkor még csak a negyedik helyre elég időt futotta. A kiesők között első körben Russell, Latifi, Schumacher, Kubica és Mazepin zárt, ám Yuki Tsunoda körét az utolsó pillanatban elvették – az FIA egy hét lazaság után újból árgus szemekkel figyeli a pályahatárokat – így a friss Mercedes-igazolás végül folytathatta a küzdelmet.
A Q2 is tiszta összecsapás volt, tekintve, hogy a sprint miatt gumitaktikázás ezúttal nem lehetséges, mindenkinek kötelezően a lágy keverékeken kell teljesítenie az időmérőt. A helycsata ekkorra már komolyan elharapódzott, annak ellenére, hogy öttel kevesebb versenyzőnek kellett osztoznia az aszfalton. A tumultuózus jelenetek majdnem nagy karambolhoz vezettek a bokszban, a két Aston Martin futott bele kis híján Hamiltonba, épphogy nem elsodorva egy Alpine-szerelőt is, de a pályán sem volt jobb a helyzet. Verstappen alaposan ki is fakadt, hogy a többiek miért lassúznak előtte. A holland végül ismét a negyedik helyen ment tovább, de az első három sorrendje is ugyanaz lett, mint a Q1-ben. Az etap végén Vettel, Stroll, Alonso, Ocon és Russell búcsúzott.
A Q3-ban már láthattunk némi stratégiai döntést. A csapatok ekkor már megpróbálkoztak a szélárnyékozással, Bottas Hamiltont, Perez Verstappent vezette fel. Az első gyorskörök után ismét Hamilton állt az élen, ám Verstappen csak 17 ezreddel maradt el tőle, Bottast pedig még a két McLaren is megelőzte. A végén azonban a finn visszavágott, és egy semmiből előkapott körrel az élre repítette az Ezüst Nyilat, Hamilton és Verstappen előtt.
Bottast azonban ne várjuk ide. A Mercedes az időmérő közben ugyanis bejelentette, a finn pilóta megkapta a negyedik motorját, ami automatikusan rajtrács végi indulást jelent, de csak vasárnap, mivel az a „fő” verseny.
Az időmérő edzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő |
|
1 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:19.555 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:19.651 |
3 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:19.966 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:19.989 |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:19.995 |
6 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:20.260 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:20.462 |
8 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:20.510 |
9 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:20.611 |
10 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:20.808 |
11 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:20.913 |
12 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:21.020 |
13 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:21.069 |
14 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:21.103 |
15 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:21.392 |
16 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:21.925 |
17 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:21.973 |
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:22.248 |
19 | Robert Kubica | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:22.530 |
20 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:22.716 |