DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

A Mercedesnél az előny az időmérő után

Bottas húzta be az első helyet az Olasz Nagydíj időmérőjén, amely azonban pole-pozíciót nem ért, hiszen a speciális formátum miatt annak sorsa majd csak holnap dől el. A sprinten viszont ő lesz elöl.

A megszokottól eltérő módon ezúttal pénteken rendezték az időmérőt. Miután az F1 vezetősége az Olasz Nagydíjat választotta a következő sprintkvalifikáció helyszínéül, így a vasárnapi rajtsorrendről nem a hagyományos módon döntenek. Ma, a kvalifikáció kvalifikációján a sprint  felállását alakították ki a pilóták.

A Q1-ben, amikor még a teljes húszfős mezőny versenyben volt a továbbjutó helyekért, a forgalom okozott óriási problémát, közlekedési dugóra hasonlító képsorokat láthattunk. Többen panaszkodtak is, hogy mekkora küzdelmet kell vívni egy tűrhető mért körért. Néhányan különösen megszenvedtek a társak közelségével, Nyikita Mazepint két eset miatt is jegyezték. Előbb a Ferrarikkal akadt majdnem össze a bokszutcában, utána a pályán Robert Kubicával nem értették meg egymást. Az orosz végül megúszta szankció nélkül.

Az időmérő első szakaszának végén folyamatosan változott a sorrend, ahogy követte egymást a boly, végül Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Lando Norris ment tovább az első helyen, Max Verstappen ekkor még csak a negyedik helyre elég időt futotta. A kiesők között első körben Russell, Latifi, Schumacher, Kubica és Mazepin zárt, ám Yuki Tsunoda körét az utolsó pillanatban elvették – az FIA egy hét lazaság után újból árgus szemekkel figyeli a pályahatárokat – így a friss Mercedes-igazolás végül folytathatta a küzdelmet.



A Q2 is tiszta összecsapás volt, tekintve, hogy a sprint miatt gumitaktikázás ezúttal nem lehetséges, mindenkinek kötelezően a lágy keverékeken kell teljesítenie az időmérőt. A helycsata ekkorra már komolyan elharapódzott, annak ellenére, hogy öttel kevesebb versenyzőnek kellett osztoznia az aszfalton. A tumultuózus jelenetek majdnem nagy karambolhoz vezettek a bokszban, a két Aston Martin futott bele kis híján Hamiltonba, épphogy nem elsodorva egy Alpine-szerelőt is, de a pályán sem volt jobb a helyzet. Verstappen alaposan ki is fakadt, hogy a többiek miért lassúznak előtte. A holland végül ismét a negyedik helyen ment tovább, de az első három sorrendje is ugyanaz lett, mint a Q1-ben. Az etap végén Vettel, Stroll, Alonso, Ocon és Russell búcsúzott.

A Q3-ban már láthattunk némi stratégiai döntést. A csapatok ekkor már megpróbálkoztak a szélárnyékozással, Bottas Hamiltont, Perez Verstappent vezette fel. Az első gyorskörök után ismét Hamilton állt az élen, ám Verstappen csak 17 ezreddel maradt el tőle, Bottast pedig még a két McLaren is megelőzte. A végén azonban a finn visszavágott, és egy semmiből előkapott körrel az élre repítette az Ezüst Nyilat, Hamilton és Verstappen előtt.

Bottast azonban ne várjuk ide. A Mercedes az időmérő közben ugyanis bejelentette, a finn pilóta megkapta a negyedik motorját, ami automatikusan rajtrács végi indulást jelent, de csak vasárnap, mivel az a „fő” verseny.

Az időmérő edzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő
1 Valtteri Bottas MERCEDES 1:19.555
2 Lewis Hamilton MERCEDES 1:19.651
3 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:19.966
4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:19.989
5 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:19.995
6 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 1:20.260
7 Carlos Sainz FERRARI 1:20.462
8 Charles Leclerc FERRARI 1:20.510
9 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 1:20.611
10 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:20.808
11 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 1:20.913
12 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 1:21.020
13 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:21.069
14 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:21.103
15 George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:21.392
16 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:21.925
17 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 1:21.973
18 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:22.248
19 Robert Kubica ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:22.530
20 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 1:22.716
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: