Az Olasz Nagydíj szombati napjának legfőbb eseménye ezúttal nem az időmérő volt. Vagyis voltaképpen igen, hiszen a 18 körös sprint döntötte el a vasárnapi futam rajtsorrendjét. A sprintkvalifikáció visszatért, de ennek lefutása után már alábbhagyott a silverstone-i lelkesedés. A pilótákat azóta rendre ezzel kapcsolatban faggatják, más témát gyakorlatilag csak az kap, aki valamivel kitűnt a tömegből.
Fernando Alonso Nagy-Britanniában ezt tette. A spanyol akkor a sprint hőse volt a szemet gyönyörködtető rajtjával, még a nap pillanatának is az ő felkapaszkodását választották. Ezúttal azonban az ő fél órája is ugyanolyan eseménytelen volt, mint kollégáié, bár azon kevesek közé tartozott, akiknek sikerült előznie, és a 13. hely helyett a 11. lett az övé. Alonso az akkori szép teljesítménye ellenére már a Brit Nagydíjon sem dobott egy hátast az ötlettől, most pedig már kifejezetten szeretné, ha valahogy alakítanának a formátumon.
Nincs teljesen ellene, úgy gondolja, tényleg visz egy kis színt a versenyhétvégébe, de lehetne még csiszolni rajta. Az előzések hiányánál nagyobb problémának tartja a sorrend állandósulását. Biztos benne, hogy ha a pénteket-szombatot együttesen variálnák, akár még valami érdekeset is ki lehetne hozni belőle. „Még mindig úgy gondolom, hogy a pénteken kellene dolgoznunk. Ha az időmérőn ugyanúgy hat szett gumit használhatunk, akkor végül megint a teljesítmény szerinti természetes sorrendben fogunk végezni. Szombaton a sprinten ott fejezzük be, ahol elkezdtük” – fogalmazta meg a jelenlegi formátum gyenge pontjait.
Majd saját ötletével folytatta. „Ha pénteken az időmérő kicsit más lenne, csak egyetlen kör, vagy ilyesmi… Vegyük csak a Q2-es körömet tegnapról, amikor elfékeztem az első gumikat az egyes kanyarban. Azzal a körrel utolsó lettem volna ma, mert hibáztam. Akkor meg kellene fizetnem a hibámért, és talán nehezebb dolgom lenne. Így lenne értelme a sprintnek. Pikánsabb lenne” – vetette fel, hangsúlyozva, hogy a sprintes hétvégén a péntek az igazi ütőkártya, amikor reális esélyük van befolyásolni a sorrendet.
Úgy gondolja, ez a megoldás egyes esetekben kifejezetten jól is elsülhetne. „Gondoljunk bele például, hogy Monacóban csak az az egy kör lenne. Vagy ha változik a pálya állapota, vagy az időjárás. Talán az élmenők mennek először, te pedig a javuló pályán egy frenetikus kört raksz össze és az első sorból indulsz. Egyes hétvégéken talán szerencsés vagy, és tudsz valami extrát nyújtani. Most meg van kötve a kezünk” – vélekedett Alonso.