Jól emlékezhetünk még a motorügyre 2019-ből: a Ferrari a gyanú szerint sikeresen kijátszotta az FIA üzemanyagszenzorait. A szabályszegés tényét hivatalosan sosem sikerült bizonyítani, ami viszont biztos, hogy a csapat és a nemzetközi szövetség titkos megállapodást kötöttek, az azelőtt motorfronton Mercedest is túllépő Ferrari erőforrása pedig drámaian visszaesett. Az jelentős ügy negatív visszhangot generált, a Ferrarit csalónak bélyegezték.
A 2021-es szezonban ismét számos kérdés felmerült műszaki megoldások szempontjából, a Red Bull és Mercedes egymásra mutogat: a Mercedes esetében a motorhűtést kérdőjelezik meg, a Red Bullra irányulóan hajlékony hátsó szárnyról és guminyomásról hallhattunk épp eleget. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto mégis úgy érzi, a jelenlegi esetek nem keltenek akkora felzúdulást, mint annak idején az olaszok motorügye.
„Nem szeretnék belemenni a Mercedes-motor kérdésébe, inkább más jól ismert témákat érintenék: hajlékony szárnyakat, guminyomást, melyekkel kapcsolatban technikai útmutatást is kiadtak már. Az FIA direktíváira szükség volt, mert egyes csapatok másképpen értelmezték a szabályzatot” – idézi az Autosport szaklap Binottót.
„Ez nem különbözik attól, ami 2019-ben történt. Akkor mégis miért van ilyen különbség a hozzá való viszonyulásban? Talán mi akkoriban jobban ki voltunk téve a sajtónak, és a riválisaink támadásait is megsínylettük. De ez már a múlté. Én még mindig úgy gondolom, a 2019-es hangnem nem volt helyénvaló. Viszont fontosnak tartom kiemelni, hogy ami akkor történt, nem más, mint ami most történik, és ami mindig is zajlott a Formula-1-ben” – beszélt arról Binotto, még mindig sérelmezi a két évvel korábbi kritikákat.
A csapatvezető leszögezte: a Ferrari ki akar maradni a jelenlegi vitákból, a Mercedes motorhűtését illetően sem fordultak semmilyen formában az FIA-hoz. „Nem éltünk ezzel a lehetőséggel, bár a többi csapathoz és gyártóhoz hasonlóan mi is szeretnénk megérteni, mit tesznek a riválisaink, ezért képeket elemzünk és GPS-adatokat vizsgálunk. Voltak kételyeink, melyekről a Red Bull-lal beszéltünk, én személy szerint Christian Hornerrel. Egyértelműsítésre vonatkozó kéréssel azonban nem fordultunk az FIA-hoz” – jelentette ki Binotto, hogy nem folynak bele a politikai csatározásba.