DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Russell, Latifi: Nem baj, ha büntet a pálya!

Csak pillanatokig érezhette úgy a Williams, hogy remek szombatjuk van, a kettős Q2-be jutás ugyanis kettős falba csapódással ért véget. Russell és Latifi sem keres bűnbakot.

Ez akár a Williams nagy napja is lehetett volna, az álom azonban perceken belül rémálommá változott. Miután nagyszerű köridővel George Russell és Nicholas Latifi is könnyedén túljutott a Q1-en (Latifi ráadásul az 5. idővel), joggal bizakodhattak, hogy legalább az egyik autójuk a legjobb tízben is ott lesz.

Russell szinte szárnyalt is gyorskörén, mielőtt azonban befejezhette volna, az utolsó előtti kanyarban elvesztette autója felett az irányítást és a gumifalba csapódott. Bár elsőre úgy tűnt, ott is marad, a brit valahogy kikecmergett a sóderágyból és visszatért a bokszba, abban a reményben, hogy a piros zászló után, ami természetesen meglendült, újra pályára hajthat. Az autó azonban nem úszta meg sérülés nélkül, így Russellnek a 11. helyen állva búcsút kellett vennie a további szerepléstől.



A Williams-pilóta, aki a kvalifikáció korábbi szakaszában már panaszkodott az erős szélre, egyáltalán nem akart felelősöket keresni. Pontosan tudja, hogy ő maga volt az. Épp ezért egyrészt örül, hogy megkapta a méltó büntetését érte, másrészt viszont vérzik a szíve a csapatáért, akiket újabb jó eredménytől fosztott meg. „Olyan pályákat akarunk, ami büntet. Ezért imádom ezt a helyet. Most meg is tette. Túl keményen nyomtam. Tudtam, hogy a köridőm akkor nem lett volna elég ahhoz, hogy a legjobb tízbe kerüljek, a gumijaim viszont a határon voltak. Azt is tudtam, hogy rámenősnek kell lennem abban a kanyarban, ha szeretném átvinni a sebességet az egyenesbe. Végül túl sok lett. Bocsánatot kérek az egész csapattól” – ismerte el hibáját Russell.

A Mercedes-nevelt így a 11. helyről várhatja a holnapi rajtot, de szerinte ez nem annyira tragikus. Noha a pályán kihívás lesz az előzés, szerinte a gumik még alaposan megkavarhatják a sorrendet, pláne mert sokat kell kibírniuk. „Az autó nagyon jó, én szenvedek a lassú, szűk részeken egy kicsit. A holnapi verseny érdekesnek ígérkezik. 72 kör, a legtöbb, amit bárki egyhuzamban teljesített. Jó kérdés, hogy a gumik hogy fognak reagálni ilyen hosszú etapra. De jó lehetőséget ad” – latolgatta az esélyeit a brit.

Russell balesete után alig indult újra a Q2, máris lendült a piros zászló megint. A porfelhő mögött pedig látszott, hogy ezúttal is a Williams miatt; csapattársa után Latifi is a gumifalban fejezte be a gyorskört. Mentegetőzni ő sem akart; elismerte, hogy elbízta magát. Túlságosan tetszett neki, amit látott, vagyis hogy a használt lágy gumik ellenére egyre jobbak a szektoridejei –  ez lett a veszte. „Meglepett, hogy javultam. Aztán úgy voltam vele, nincs veszítenivalóm, és keményebben nyomtam a kör hátralévő részében. Egyszerűen csak rosszul lőttem be a kanyarcsúcspontot” – fogalmazott a kanadai, aki elutasította a felvetést, hogy az előtte lelassító Lewis Hamilton zavarta volna meg. „Ő semmi rosszat nem csinált. Jó helyen volt, hogy ne legyen útban. A kanyarkijáratnál épp csak odapillantasz, hogy észleld a többieket, de ez elég ahhoz, hogy megzavarja a látásodat. Összességében ez az én hibám” – vállalta a felelősséget.

De nem csak ebben hasonlított a véleménye Russelléhez. Szerinte is nagyon jó, hogy a pálya nem kímélte. „Nem vagyok mérges a kavicságyra. Mi pilóták végtére is ezért lobbizunk. A pálya büntessen, ha hibázunk! Legalább nem kell a pályahatárok miatt vitatkoznunk, ami üdítő” – vette védelmébe a zandvoorti aszfaltcsíkot Latifi, aki mindent összevetve még így is a pozitív napjai közé sorolja a mait.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: