Nem a Ferrari volt az egyetlen csapat, amely kisebb meglepetést okozott Zandvoortban a teljesítményével. A délutáni gyakorláson a maranellóiak duóját Esteban Ocon követte, akinek ezzel az eredménnyel együtt mozgalmas napja volt. A francia az első szabadedzés végén mehetett is látogatóba a stewardokhoz, mivel arrébb tessékelte a gyorskörét futó Lando Norrist, ám végül figyelmeztetéssel megúszta az esetet. A második gyakorláson pedig még a Red Bull és a Mercedes párosánál is gyorsabb volt (igaz, Lewis Hamilton nem tudott értékelhető időt autózni korai motorhibája miatt).
Ocon ennek fényében elégedetten nyugtázta a ma végzett munkát. Élvezte a pályán töltött időt, és hisz benne, hogy a jó formát át tudják menteni a következő két napra is. „Úgy érzem, tudunk még fejlődni. De az biztos, hogy az autó nagyon erős. Az egyensúly már majdnem tökéletes” – lelkendezett a pénteki nap végén.
A holland aszfaltcsík is tetszik neki; bár nem a legkönnyebb, Ocon szerint élmény rajta vezetni, és az autójuknak is kedvére való. „A pálya olyan, amilyen. A tapadás nagyon jó, ami segíti az egyensúlyt. Öröm rajta vezetni, remek móka, és remélem, holnap is az lesz.”
Noha túl sok tapasztalata nincsen Zandvoortban, az Alpine-pilóta egyáltalán nem érzi felkészületlennek magát. Elismerően nyilatkozott a csapat szimulátoráról, ami véleménye szerint a kulcs ahhoz, hogy ekkora lendülettel kezdték a hétvégét – amellett, hogy ő harmadik lett, délelőtt a hetedik helyen végzett, csapattársa, Fernando Alonso pedig mindkétszer hatodikként zárt. „A szimulátorban végzett munka segített nekünk, hogy általánosságban felkészülten érkezzünk, és legyen néhány kezdeti beállításunk. A valós pályát is feltérképeztük, de a szimulátorban sok olyan dolgot megnéztünk már, ami itt csak az időt vette volna el. Jó munkát végeztünk, és köszönet a srácoknak, hogy ennyire valósághű lett a szimulátor” – hálálkodott a háttérembereknek is a futamgyőztes.