DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Alonso: Az átépítés semmit nem fog megoldani

Sajnálja a balesetező Lando Norrist, de szerinte emiatt nem kellene a pálya átalakításába kezdeni. Az a kanyar így is, úgy is veszélyes lesz, esőben pedig különösen.

Nem Lando Norris szombati óriási bukása volt az első a hétvégén az Eau Rouge-ban, hiszen már a W Series mezőnyének egy része is tömegbalesetet szenvedett ott, azonban a McLaren britjével történtek után erősödtek fel igazán újra a kritikák. Az Eau Rouge mindig is az egyik legveszélyesebb kanyarnak számított, nemcsak a spái aszfaltcsíkon, de az egész versenynaptárban. Az autóversenyzéssel természetesen mindig együtt jár a veszély, de a jelen kor F1-ében egyre többen gondolják úgy, hogy ez nem kifogás, és a kanyarra ráférne egy alapos újragondolás.

Fernando Alonso másképp vélekedik. A spanyol a hétvége korábbi részében már beszélt arról, mennyire szereti a Spa-Francorchamps által nyújtott kihívást, és szerinte ezt nem szabadna megbolygatni. Különben is, semmi garancia nincs arra, hogy utána minden szép és jó lesz. „Ha másfajta korlátot is rakunk oda, ezek a balesetek ugyanúgy megtörténnének. Ez ettől még egy gyors kanyar marad. Ez hozzátartozik a pálya karakterisztikájához, ez teszi különlegessé” – véli a kétszeres világbajnok.



A véleménykülönbség cseppet sem jelenti azonban azt, hogy Alonso ne sajnálná Norrist. Mindenki máshoz hasonlóan ő is örül, hogy a fiatal brit épségben kiszállt az autójából. A McLaren-pilótához egy másik nagyöreg, Sebastian Vettel ért először oda, és csak azután volt hajlandó továbbhajtani, hogy meggyőződött arról, Norris rendben van; előzőleg pedig a német volt az, aki a legkomolyabban kritizálta az FIA-t, amiért zöld lámpát adtak. Alonso egyet is ért német kollégájával, meg nem is.

„Nagyon nehéz figyelemmel követni a pálya változását, mert a kör hosszú, húsz autó megy folyamatosan, és minden egyes kör más. Amikor felszárad, az nagyon jó hír, de ha egyre vizesebb és vizesebb lesz, akkor érhetnek meglepetések. Nem egyszerű kiszámítani” – vette védelmébe az FIA lassú reagálását a körülményekre.

Akár a kanyar, akár a körülmények, akár a versenyirányítás volt inkább felelős a történtekért, az Eau Rouge az elmúlt évek balesetei után nem fogja megúszni az átépítést. Azt pedig, hogy ez mennyire rendjén lesz így, Charles Leclerc szavai kiválóan érzékeltetik, aki ebben a kérdésben teljesen a kétszeres világbajnok ellen van. „Ez ugyanott történt, ahol két éve már elvesztettem egy barátomat” – mondta az időmérő után a monacói. Ennél komolyabb érv talán nem is szükséges.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: