DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Tsunoda: Túl agresszív voltam

Az AlphaTauri japán pilótája úgy véli nyugodtabb lett a szezon során és ha keveset is, de változtatott a vezetési stílusán. Yuki Tsunoda szerint le kellett nyugodnia, hogy elkerülje a hibákat.

Nagy várakozás előzte meg az AlphaTauri csapatát a 2021-es szezon előtt, a kiugró eredményeket azonban eddig csak a tapasztaltabb Pierre Gasly tudta hozni. A francia versenyző már tavaly is meglepetést okozott az Olasz Nagydíjon aratott győzelmével és már idén is dobogóra állhatott Bakuban.

Yuki Tsunoda számára viszont az idei az első szezon, ami elég küzdelmesre sikerült eddig. A fiatal japán tehetségre a csapata is jobban odafigyelt és a fejlődése érdekében Olaszországba költöztették, honfitársa, Takuma Sato pedig igyekezett megvédeni őt. A kétszeres Indy500 győztes szerint a kevés tesztlehetőség sem segít ebben a helyzetben, ám most az újonc is belátta, hogy új hozzáállásra volt szüksége.

„Ami a vezetést illeti, nem mondanám, hogy sokat változtattam rajta, talán csak egy keveset. Megpróbáltam nyugodt maradni azokban a pillanatokban, amikor agresszív voltam. Az első öt versenyen néha túl kemény voltam, rögtön azt követően, hogy a Q1-ben hibáztam. A Formula-2-ben kicsit könnyebb volt irányítani, de ez a Formula-1. Nehezebb, mint más junior kategóriákban, szóval amint rájöttem erre, próbáltam nyugodtabb lenni. Amint a versenyeken önbizalmat kaptam, ismét agresszívan vezettem és visszatértem a normál stílusomhoz, de valóban, változtattam a hozzáállásomon emiatt” idézte Tsunodát a Motorsport.



A 21 esztendős pilóta szerint sokkal nehezebb dolga van, mint azt korábban gondolta és erősebb szezonra számított.

„Egy kicsit jobb idényre számítottam, voltak nagy hibáim is, de néhány futamon jól mentem, szóval egyszer fent, egyszer lent. Azt hittem könnyebb lesz, de sokat tanultam. Jó dolog, hogy az év elején hibáztam ennyit és nem a végén, szóval ez a tanulási folyamat része, elfogadom az ilyen helyzeteket és megpróbálok tovább lépni. Nem számítottam arra, hogy ez a tanulási görbe ilyen meredek lesz, például a beállítások terén, a junior szériákhoz képest rengeteg kapcsoló van a kormányon, precízebbnek kell lenni.”

„A célom egyszerű, nagyobb következetességre van szükség az eredményességhez, ami azt jelenti, hogy minden futamon pontokat kellene szereznem” tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: