2022-től egy új korszak köszönt be a Formula-1-ben, hiszen a friss aerodinamikai szabályok miatt egészen másként festenek majd az autók. Ezzel kapcsolatban a sportág már elkészített egy olyan versenygépet, mely az új szabályok szerint épült, ezt pedig még Silverstone-ban megmutatták a nagyközönségnek.
Az ilyen módosítások magukban hordozzák persze azt is, hogy megváltoznak az erőviszonyok, az elsődleges cél viszont az előzések elősegítése, így ebből a szempontból némileg meglepő lehet, hogy ennek ellenére még mindig a használni fogják az állítható hátsó szárnyat. Zak Brown úgy gondolja, ez a jó út, miután nem tudhatjuk előre, hogyan fognak működni a változtatások éles helyzetben.
„Azok alapján, amit sok helyről hallottam, akár a csapatomon belül, akár másoktól, szerintem mindenki úgy gondolja, hogy ezek a szabályok működni fognak. Ugyanakkor addig, amíg nem megyünk ki a pályára, nem tudhatjuk biztosan” ─ idézte Brownt a Motorsport.
Az amerikai szakember szerint csak akkor lehet határozottan elköszönni a DRS-től, ha már megfelelő tapasztalattal rendelkeznek és meg tudják mondani, mekkora szükség lesz rá.
„Úgy gondolom, kezdetben jó ötlet megtartani a DRS-t, aztán hasonlóan a sprinthez, tegyük ki ezeket az autókat a pályára és találjuk ki, vajon úgy működött-e, ahogyan azt előírták? Szükségük van-e DRS-re és ha igen, akkor kevesebb vagy rövidebb ideig? Azt hiszem, akárcsak a sprintverseny esetében, itt is csak adatokon, rajzokon és látványterveken dolgozunk és amíg nem látjuk a pályán ezeket, addig nem tudjuk. Mindenki azt gondolja, hogy koncepcionálisan, amit megterveztek, annak működnie kell, de ezt nem tudhatjuk pontosan” ─ tette hozzá.