Amikor tavaly a Red Bull Sergio Perez leigazolásával megmentette a mexikói karrierjét, a többség biztos volt benne, hogy mindkét félre gyümölcsöző időszak vár. A Red Bull valóban jól megy, Max Verstappen alatt szépen dolgozik az RB16B, de Pereznek egyelőre nem sikerült megzaboláznia új versenygépét. A mexikói sem hálátlan, Bakuban például, Verstappen kiesése után elhalászta a győzelemért járó pontokat a riválisok elől, így az végül mégis a bikásoknál landolt, de ha kellett, más versenyeken kitartóan csatázott a Mercedesekkel is.
Formája azonban inkább hullámzónak mondható, ennek köszönhetően el is indultak a találgatások, marad-e jövőre is a Milton Keynes-i gárdánál. Tekintve, hogy az igen nagy potenciált magában horodzó George Russell szabaddá válik év végén, és a kiscsapatban Pierre Gasly is élete legjobbját nyújtja eddig versenyről versenyre, vannak, akik megkérdőjelezik a Red Bull türelmének létjogosultságát. Az istálló ugyanis, bár noszogatja pilótáját, támogatásáról is biztosítja.
Adrian Newey a nyári szünet legelején szerepelt a Red Bull saját podcastjében, és amellett, hogy a Mercedesszel való rivalizálás szépségeit ecsetelte, Perezről is szót ejtett. Gondolatai pedig magyarázatként szolgálhatnak arra, miért is ragaszkodik a csapat ennyire a mexikóihoz hibái ellenére. „Sergio csatlakozása hozzánk a más csapatoknál szerzett tapasztalata miatt nagyon hasznos volt számunkra” – kezdte a szakember.
Perez korábban feltörekvő alakulatoknál versenyzett, megjárta a Saubert, a McLarent és a Racing Pointot is, így látta, hogyan kell felépíteni egy csapatot. Nem egy kész közösségbe csöppent, hanem együtt küzdött korábbi munkaadóival. Newey szerint ez adja az értékét. „Mark [Webber] és DC [Coulthard] óta egyetlen pilótánk se volt, aki ne a Red Bull juniorprogramján keresztül került volna hozzánk. Most, hogy magunk között tudhatunk valakit, akinek más csapatokkal is van tapasztalata, új szemléletmódot hoz. Valami más megközelítést, mint ami nekünk van” – emelte ki a brit.
Többször is felmerült Perezzel kapcsolatban, hogy talán azért nem találja egykori erős önmagát, mert az autó túlságosan vb-aspiráns csapattársa köré van építve. Newey ezt most határozottan tagadta. Szerinte mindkettejükre szükség van. „Komoly befolyásuk van. Tény, hogy minden adat, amit nyerünk az autóról a több száz szenzor által, elárulja, mit csinál az autó. De a versenyző az, aki sokkal jobban meg tudja mondani, miért csinálja azt, amit. A feladat, hogy összekössük a pilóták és a szenzorok visszajelzéseit. Ez a leglenyűgözőbb ebben a sportban, az emberi összetevőt belevinni egy egyébként adatok által dominált munkába. Szóval a versenyzőink kommentjei nagyon fontosak” – hangsúlyozta Newey, nem helyezve előtérbe senkit, és újfent lelkesedve szakmája iránt.