Ha pusztán a Red Bull és Mercedes elmúlt hetekben látott kommunikációjából indulunk ki, hogy ki és mit vágott a másik fejéhez, úgy tűnhet, a két élcsapat között a szezon közepére el is mérgesedett a viszony. Az egész még év elején, akkor kezdődött, amikor nyilvánvalóvá vált, idén kétesélyes lesz a világbajnokság, azóta pedig tudjuk, mik történtek Silverstone-ban és a Hungaroringen.
A két csapat teljesítménye eddig kiegyenlített, így természetesen mindenki megpróbál mindent bevetni, hogy bármennyi előnyhöz jusson, akár az FIA zaklatásával, akár a fejlesztések felpörgetésével. Ezt a végletekig kiélezett küzdelmet a csapat képviselői talán kevésbé viselik jól, viszont van, akinek ez egyenesen az ideális munkakörnyezet. A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey a nyári szünet elején beszélt arról a csapat podcastjében, mekkora örömet okoz neki, hogy helyt kell állniuk egy másik alakulat ellen.
Newey tervezőzseniként ismert a paddockban, egyike azoknak, akik biztosan nem mennek el a szabályzat kiskapui mellett. Idén a hátsó szárnnyal kapcsolatban találhatott valamit, a Mercedes ugyanis gyorsan jelezte is az FIA-nak, mintha túl hajlékony lenne az az elem a bikások autóján. A Red Bull cserébe a Mercedes első szárnyát panaszolta be, de komolyabb következménye egyik jelentésnek sem lett. Newey szerint teljesen normális, hogy a csapatok ezzel játszanak, és meglepő módon csak egymás közt. „Teljesen jogos, hogy a top csapatokat csak az érdekli, hogy a legfőbb riválisuk mit csinál. Amiatt nem igazán aggódnak, hogy egy mezőnyvégi csapatnál mi történik” – mondta Newey az interjúban.
Éppen emiatt szerinte az Ezüst Nyilak támadásainak nem kifejezetten hozzájuk, a Red Bullhoz van köze – nem a csapatnevet nézik, csupán a trónkövetelőket látják bennük. „Ha most a hajlékony hátsó szárnyat vesszük, nem mi vagyunk az egyetlenek, akik ezt kihasználják. Az Alfa és legalább még egy csapat épp ugyanezt csinálja. A Mercedes emelt szót ellene, de egyértelmű, hogy nem az Alfa miatt. Az aggasztotta őket, vajon mi mit nyerünk vele” – világított rá a brit.
Ezt a fajta leskelődést és kitüntetett figyelmet egyébiránt kifejezetten hízelgőnek tartja, és csak egy újabb visszajelzés számára, hogy jól végzi a munkáját. „Ezt tulajdonképpen bóknak is vehetjük. Volt már ilyenben részünk korábban is, amikor a Ferrarival voltunk harcban a világbajnoki címért” – folytatta. Ezzel a hozzáállással még ha nem is az egyetlen, de talán azon kevés ember egyike, akit nem fáraszt ez a háború. A Formula-1-nek mindig is része volt, és épp ez hordozza magában a fejlődés lehetőségét is, ami egy mérnök karrierje szempontjából szintén nem elhanyagolható tény. „Ez teljesen természetes, mi is hasonlóképp árgus szemekkel fogjuk figyelni, a Mercedes miben sántikál, és meglátjuk, azok alapján elő tudunk-e mi is rukkolni valamivel. A háborús hasonlatot nem szeretem, de mégiscsak az a megfelelő, hiszen a legnagyobb körültekintéssel dolgozol azon, hogy versenyképes pozícióba hozd magad” – hangzott Newey értékelése az eddig látottakról.