DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A piros zászló nélkül kiesett volna Hamilton

A Mercedes elmondása szerint az autó meglepően kis mértékben sérült meg a silverstone-i ütközés során, ám fel kellett volna adniuk a futamot, ha nincs a megszakítás, amely alatt helyrehozták a sérült felnit.

A két világbajnoki rivális ütközésével kezdődött a Brit Nagydíj: az első körben történt baleset után Lewis Hamilton 10 másodperces időbüntetése ellenére megnyerte hazai versenyét, a Copse gumifalába csapódó Max Verstappen viszont csak este 10-kor hagyhatta el a coventry-i kórházat, miután egy sor vizsgálat megállapította, hogy nem szenvedett nagyobb sérülést.

Hamilton nem csupán a balesetből jött ki szerencsésen, de az ezt követő piros zászló is malmára hajtotta a vizet. A Mercedes részéről elárulták, Hamilton megsérült kerekét megjavították a leállás alatt. Amennyiben a verseny folytatódott volna, a nem lett volna idő a kár helyrehozására, hanem a garázsba kellett volna hívni a 44-es autót.

„Megsérült a kerékfelni azon a részen, ahol a kontakt történt, a bal elején” – árulta el Andrew Shovlin, a pályamenti mérnökigazgató, akit a RaceFans.net idéz. „Ebből DNF, azaz kiesés lett volna, ha nem jön a piros zászló. Egyébként feltűnően kicsi kár történt. Meglazult egy hőmérsékletmérő szenzor, amely ide-oda lóbálózott. De csodálatos módon ez az első szárny legkevésbé fontos része, és ez volt az egyedüli kár.”

 



A nézőkben felmerülhetett, miért volt szükség piros zászlós megszakításra. A versenyigazgató, Michael Masi elmondása szerint a gumifal javítása mellett Verstappen autóját sem lehetett azonnal megközelíteni. Bár zöld jelzés mutatta, hogy az autó biztonságos, nem sérült meg az energia-visszanyerő rendszer és a jármű nincs elektromos feszültség alatt, megszűnt a telemetria, amely megerősítette volna ugyanezt a versenyirányítás számára.

„Az erőhatás miatt elveszett a telemetria, így sem ő, sem a csapat nem tudta megerősíteni az ERS státuszát. Ezért bár a fény zöld volt, inkább rendkívül óvatosak voltunk és két csapattagot küldtünk ki, hogy a mentés előtt ellenőrizzék az autót. Ezt követően nyilvánvalóan javítani kellett a gumifalat. Hogy mindenki jól járjon, ahogy ilyen esetekben korábban, felfüggeszthettük a versenyt. Ez a tökéletes megoldás ilyen körülmények között” – magyarázta a megszakítást Masi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: