DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Verstappennel ütközött, de Hamilton így is nyert

A két vb-aspiráns incidensével indult az F1-es Brit Nagydíj, amelyet a büntetéssel együtt is a Leclerc-t lehajrázó mercedeses nyert meg, lecsökkentve a kórházba szállított Red Bull-ossal szembeni hátrányát.

A sprintkvalifikáció megnyerésének köszönhetően nem az időmérőn első helyen végző Lewis Hamilton, hanem Max Verstappen rajtolhatott a pole-pozícióból a Formula-1-es Brit Nagydíjon. A start után aztán a brit rögtön kemény támadást indított a holland ellen, aki viszont hasonlóan keményen védekezett: a mercedeses többször is próbálkozott az első fél körben. Az agresszív párharc aztán a Copse-kanyarban véget ért: Hamilton a belső íven próbálkozott, előzni azonban nem tudott – viszont megkoccolta a Red Bull hátulját, így Verstappen autója hatalmas tempóval a falba csapódott!

Szerencsére a vb-éllovas a saját lábán szállt ki az autóból és szállt be a mentőbe: előbb a pálya orvosi központjába, majd később további vizsgálatok céljából a közeli kórházba szállították. Eközben Hamilton versenygépe is némileg megsérült, a vezetést így a Valtteri Bottast lerajtoló Charles Leclerc vette át, de a második körben a gumifal megrongálódása miatt egy rövid biztonsági autós fázist követően belengették a piros zászlót (amelynek köszönhetően Hamilton autóját szabadon szerelhették).

 

Leclerc és a Mercedesek mögött Lando Norris, Daniel Ricciardo sorrendben következtek a McLarenek, majd jött Sebastian Vettel, aki az ezúttal gyengébben rajtoló Fernando Alonsót hagyta le, míg az első tízet a sokat előrelépő Carlos Sainz és Kimi Raikkönen, valamint Esteban Ocon tette teljessé. A leállás alatt több rádiózást is meghallgathattunk a versenyfelügyelők és a Mercedes, illetve a Red Bull között – merthogy természetesen Verstappen és Hamilton incidensét vizsgálni kezdték a stewardok.

Nagyjából 40 perces megszakítást követően állórajttal indult újra a verseny. Az élről induló Leclerc könnyedén megőrizte az első helyet Hamiltonnal szemben, akinek kapcsán nemsokára kiderült, hogy tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a Verstappen-balesetért. Mögöttük Bottas megint veszített egy helyet, ezúttal Norrisszal szemben, míg némileg hátrébb Vettel mutatott be egy megforgást az Alonsóval való csatája közben.

Leclerc végig másfél másodperc környékén tartotta a távolságot Hamiltonnal szemben – mígnem a 15. körben váratlanul problémái támadtak a monacóinak a Ferrari erőforrásával. A címvédő így egy másodpercre megközelítette őt, de néhány kör alatt megoldódtak a gondok Leclerc-éknél, aki így újfent némileg fellélegezhetett.

leclerc-rajt-dppi



A 20. kör után aztán megindultak a kerékcserék az élmezőnyben: elsőként a McLarenek indították a sort, Norris kiállása azonban lassúra sikerült, mert gondjuk volt a szerelőknek a jobb hátsó guminál – emiatt pedig az egy körrel később érkező Bottas át is ugrotta a britet a Mercedesszel. A 28. körben aztán Hamilton is érkezett, a tíz másodperces büntetésének köszönhetően pedig Bottas és Norris is átlépte őt. Nem sokkal később Leclerc is megejtette a maga cseréjét, és simán visszaállt az élre – pedig egy körrel korábban csapattársa, Sainz nagyjából tíz másodpercet bukott a bal első abronccsal való probléma miatt.

A kiállások után Hamilton hamar levadászta Norrist, így feljött a harmadik pozícióba Leclerc és Bottas mögé. A finnhez már lassabban közelített a brit, a Mercedes viszont a 40. körnél csapatutasítással kérte a pozíciója átadására Bottast. Hamilton ezzel már második volt, nyolc másodperces hátránnyal Leclerc-hez képest. Ezt viszont rohamléptekkel, leggyorsabb köröket egymás után szórva csökkentette a Mercedes versenyzője, s három körrel a vége fel is ért egy másodperccel a monacói mögé. Leclerc pedig el is rontotta a Copse-kanyart, így Hamilton az élre állt!

Innen pedig már nem volt fordulat: Hamilton behúzta karrierje 99. nagydíjgyőzelmét – ezzel pedig nyolc pontra csökkentette a Verstappennel szembeni hátrányát a vb-összetettben. Leclerc lett a második, Bottas a harmadik, majd jött Norris és Ricciardo – utóbbit a kerékcsere óta üldözte Sainz, sikertelenül. Alonso végzett a hetedik helyen, míg a pontszerzők közé Stroll, Ocon és Yuki Tsunoda férkőzött még be. A leggyorsabb kört a szombati hibája után a mezőny végéről induló Sergio Perez kaparintotta meg, ám mivel nem a top 10-ben ért célba, ezért nem járt pont. A verseny krónikájához tartozik még, hogy Raikkönen épp a mexikóival csatázva megforgott a hajrában, míg Verstappen mellett Vettel iratkozott még fel a kiesők közé.

A futam végeredménye:

1. Lewis Hamilton MERCEDES 1:58:23.284
2. Charles Leclerc FERRARI +3.871s
3. Valtteri Bottas MERCEDES +11.125s
4. Lando Norris MCLAREN MERCEDES +28.573s
5. Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES +42.624s
6. Carlos Sainz FERRARI +43.454s
7. Fernando Alonso ALPINE RENAULT +72.093s
8. Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES +74.289s
9. Esteban Ocon ALPINE RENAULT +76.162s
10. Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA +82.065s
11. Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA +85.327s
12. George Russell WILLIAMS MERCEDES +1 kör
13. Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
14. Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES +1 kör
15. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
16. Sergio Perez RED BULL RACING HONDA +1 kör
17. Nikita Mazepin HAAS FERRARI +1 kör
18. Mick Schumacher HAAS FERRARI +1 kör
Kiesett:    
  Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES  
  Max Verstappen RED BULL RACING HONDA  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: