A sprintkvalifikáció megnyerésének köszönhetően nem az időmérőn első helyen végző Lewis Hamilton, hanem Max Verstappen rajtolhatott a pole-pozícióból a Formula-1-es Brit Nagydíjon. A start után aztán a brit rögtön kemény támadást indított a holland ellen, aki viszont hasonlóan keményen védekezett: a mercedeses többször is próbálkozott az első fél körben. Az agresszív párharc aztán a Copse-kanyarban véget ért: Hamilton a belső íven próbálkozott, előzni azonban nem tudott – viszont megkoccolta a Red Bull hátulját, így Verstappen autója hatalmas tempóval a falba csapódott!
Szerencsére a vb-éllovas a saját lábán szállt ki az autóból és szállt be a mentőbe: előbb a pálya orvosi központjába, majd később további vizsgálatok céljából a közeli kórházba szállították. Eközben Hamilton versenygépe is némileg megsérült, a vezetést így a Valtteri Bottast lerajtoló Charles Leclerc vette át, de a második körben a gumifal megrongálódása miatt egy rövid biztonsági autós fázist követően belengették a piros zászlót (amelynek köszönhetően Hamilton autóját szabadon szerelhették).
Lewis Hamilton and Max Verstappen's crash! #BritishGP #F1 pic.twitter.com/gonVIosYwt
— F1 Sports (@F1Sportss) July 18, 2021
Leclerc és a Mercedesek mögött Lando Norris, Daniel Ricciardo sorrendben következtek a McLarenek, majd jött Sebastian Vettel, aki az ezúttal gyengébben rajtoló Fernando Alonsót hagyta le, míg az első tízet a sokat előrelépő Carlos Sainz és Kimi Raikkönen, valamint Esteban Ocon tette teljessé. A leállás alatt több rádiózást is meghallgathattunk a versenyfelügyelők és a Mercedes, illetve a Red Bull között – merthogy természetesen Verstappen és Hamilton incidensét vizsgálni kezdték a stewardok.
Nagyjából 40 perces megszakítást követően állórajttal indult újra a verseny. Az élről induló Leclerc könnyedén megőrizte az első helyet Hamiltonnal szemben, akinek kapcsán nemsokára kiderült, hogy tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a Verstappen-balesetért. Mögöttük Bottas megint veszített egy helyet, ezúttal Norrisszal szemben, míg némileg hátrébb Vettel mutatott be egy megforgást az Alonsóval való csatája közben.
Leclerc végig másfél másodperc környékén tartotta a távolságot Hamiltonnal szemben – mígnem a 15. körben váratlanul problémái támadtak a monacóinak a Ferrari erőforrásával. A címvédő így egy másodpercre megközelítette őt, de néhány kör alatt megoldódtak a gondok Leclerc-éknél, aki így újfent némileg fellélegezhetett.
A 20. kör után aztán megindultak a kerékcserék az élmezőnyben: elsőként a McLarenek indították a sort, Norris kiállása azonban lassúra sikerült, mert gondjuk volt a szerelőknek a jobb hátsó guminál – emiatt pedig az egy körrel később érkező Bottas át is ugrotta a britet a Mercedesszel. A 28. körben aztán Hamilton is érkezett, a tíz másodperces büntetésének köszönhetően pedig Bottas és Norris is átlépte őt. Nem sokkal később Leclerc is megejtette a maga cseréjét, és simán visszaállt az élre – pedig egy körrel korábban csapattársa, Sainz nagyjából tíz másodpercet bukott a bal első abronccsal való probléma miatt.
A kiállások után Hamilton hamar levadászta Norrist, így feljött a harmadik pozícióba Leclerc és Bottas mögé. A finnhez már lassabban közelített a brit, a Mercedes viszont a 40. körnél csapatutasítással kérte a pozíciója átadására Bottast. Hamilton ezzel már második volt, nyolc másodperces hátránnyal Leclerc-hez képest. Ezt viszont rohamléptekkel, leggyorsabb köröket egymás után szórva csökkentette a Mercedes versenyzője, s három körrel a vége fel is ért egy másodperccel a monacói mögé. Leclerc pedig el is rontotta a Copse-kanyart, így Hamilton az élre állt!
Innen pedig már nem volt fordulat: Hamilton behúzta karrierje 99. nagydíjgyőzelmét – ezzel pedig nyolc pontra csökkentette a Verstappennel szembeni hátrányát a vb-összetettben. Leclerc lett a második, Bottas a harmadik, majd jött Norris és Ricciardo – utóbbit a kerékcsere óta üldözte Sainz, sikertelenül. Alonso végzett a hetedik helyen, míg a pontszerzők közé Stroll, Ocon és Yuki Tsunoda férkőzött még be. A leggyorsabb kört a szombati hibája után a mezőny végéről induló Sergio Perez kaparintotta meg, ám mivel nem a top 10-ben ért célba, ezért nem járt pont. A verseny krónikájához tartozik még, hogy Raikkönen épp a mexikóival csatázva megforgott a hajrában, míg Verstappen mellett Vettel iratkozott még fel a kiesők közé.
A futam végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:58:23.284 |
2. | Charles Leclerc | FERRARI | +3.871s |
3. | Valtteri Bottas | MERCEDES | +11.125s |
4. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +28.573s |
5. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | +42.624s |
6. | Carlos Sainz | FERRARI | +43.454s |
7. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | +72.093s |
8. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | +74.289s |
9. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +76.162s |
10. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | +82.065s |
11. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | +85.327s |
12. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
13. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
14. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
15. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
16. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | +1 kör |
17. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | +1 kör |
18. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
Kiesett: | |||
Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | ||
Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA |