Annak fényében, hogy a rendhagyó péntek délutáni kvalifikáció óta parc fermé van érvényben, vagyis a nagyobb módosítások az autón már tiltottak, mégis látta értelmét az F1 egy extra óra gyakorlásnak a sprintverseny előtt. Emiatt félő volt, hogy unalomba fullad az edzés, ehhez képest megállás nélkül köröztek a pilóták a pályán.
Először csak a mezőny hátsóbb régióiban szereplők hajtottak pályára, legtöbben valamelyik használt keveréken. Az élmezőny tagjai nagyjából negyed óra elteltével kezdtek szállingózni, közülük is Max Verstappen volt az utolsó, majd 20 perc bokszban üldögélés után, és használt közepes keverékkel rögtön az élre is állt, majdnem egy másodpercet adva a második helyen csapattársának, Sergio Pereznek.
Néhány, javarészt hátrébb megszokott versenyző – például Nicholas Latifi és Nyikita Mazepin – elég sokáig tanyáztak az első tízben, utóbbi ráadásul a közepes keverékkel tudhatott maga mögött több versenytársat. Az edzés első felében mindkét Mercedest figyelmeztette a csapata a rádión, hogy legyenek óvatosabbak a pályával, mert Valtteri Bottas kisebb sérülést szedett össze az autóján, a kilences kanyar rázókövén, noha ő maga ezt észre sem vette.
Az edzés utolsó húsz percére a Ferrari vette át a Verstappen mögötti két helyezést, Charles Leclerc–Carlos Sainz sorrendben, négy, illetve hat tizedes lemaradással, majd az új karosszériával versenyző Esteban Ocon is beférkőzött Perez elé. Az eredetileg a két Red Bull mögött felsorakozó Mercedeseket később még a két McLaren is megelőzte, Lando Norris vezetésével, aki a tegnapi két ezred helyett most négyet adott ausztrál csapattársának, viszont mindketten már másodpercen kívül voltak a hollandhoz képest.
A többség a hosszabb etapokkal töltötte a hétvége utolsó, hatvan perces gyakorlását, de az Ezüst Nyilak például az utolsó negyedórában már a bokszban beszélgettek a mérnökeikkel. Ahogy korábban például maga Verstappen is beszélt róla, nem ez volt a hétvége legnagyobb létjogosultsággal bíró eseménye.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
|
1 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING HONDA |
1:29.902 |
23 |
|
2 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
1:30.277 |
+0.375s |
30 |
3 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
1:30.507 |
+0.605s |
29 |
4 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
1:30.707 |
+0.805s |
30 |
5 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING HONDA |
1:30.800 |
+0.898s |
27 |
6 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
1:31.030 |
+1.128s |
24 |
7 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
1:31.034 |
+1.132s |
23 |
8 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
1:31.131 |
+1.229s |
27 |
9 |
Valtteri Bottas |
MERCEDES |
1:31.180 |
+1.278s |
27 |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI HONDA |
1:31.188 |
+1.286s |
31 |
11 |
George Russell |
WILLIAMS MERCEDES |
1:31.237 |
+1.335s |
24 |
12 |
Antonio Giovinazzi |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
1:31.263 |
+1.361s |
29 |
13 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
1:31.289 |
+1.387s |
27 |
14 |
Kimi Räikkönen |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
1:31.328 |
+1.426s |
26 |
15 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
1:31.337 |
+1.435s |
30 |
16 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI HONDA |
1:31.404 |
+1.502s |
32 |
17 |
Sebastian Vettel |
ASTON MARTIN MERCEDES |
1:31.593 |
+1.691s |
33 |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN MERCEDES |
1:32.041 |
+2.139s |
31 |
19 |
Nikita Mazepin |
HAAS FERRARI |
1:32.474 |
+2.572s |
30 |
20 |
Mick Schumacher |
HAAS FERRARI |
1:34.017 |
+4.115s |
28 |