DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Perez máris változtatna a sprintversenyen

Ha egy embert kellene megnevezni, aki a legrosszabbul járt az új sprintkvalifikációs formátummal az Sergio Perez, aki kicsúszása után kénytelen az utolsó helyről rajtolni holnap.

A sprintfutam ötlete már az első felvetéskor nem aratott osztatlan sikert, de az F1 ragaszkodott a teszteléshez. Most, a sprint után javában zajlik a véleménynyilvánítás, rajongói és versenyzői szemszögből egyaránt. A mezőnyből korábban kevesen voltak elragadtatva az újítástól, de például a győztes Max Verstappen és Lewis Hamilton is meggondolta magát a 17 körös rövid etap után.

Az első helyezett csapattársa, Sergio Perez azonban most még inkább az ellenzők táborát erősíti, miután egyetlen megpördülés el is döntötte a holnapi rajthelyét, és így talán a versenyére is rányomta a bélyegét. A mexikói az ötödik körben vesztette el az irányítást az autója felett, és a fűre sodródott, kevéssel kerülve el a korlátot. A Red Bull-os a 19. helyre esett vissza, ahonnan nem tudott előrébb jutni, és az utolsó körben végül fel is adta a futamot. Mint a sprint utáni sajtótájékoztatón elárulta, ennek stratégiai okai voltak. „Nem tudtunk volna túl sok pozíciót nyerni, így inkább kiszálltunk” – mondta. Később a csapatfőnök, Christian Horner elárulta, biztonsági ellenőrzéseket kell végrehajtani az autón az este folyamán, ami egyet jelent azzal, hogy pilótájuk a bokszutcából indul.

Megforgása a megtankolt autónak és az előtte autózó „piszkos levegőjének” volt köszönhető. „Épp a kanyarból gyorsítottam ki, nagy gázzal, aztán elkaptam a piszkos levegőt” – magyarázta Perez. „Ez egy elég gyenge nap volt részemről” – tette hozzá.



Az incidens miatt kifejezetten rosszul járt holnapra, így nem meglepő, hogy ő nem látná annyira szívesen viszont a sprintfutamokat, de mint elmondta, nem ezért. „Ez a formátum nagyon eltér a szokásostól. Várunk és meglátjuk, alapvetően ez a szurkolókért van. Ami engem illet, szerintem nagyon más, a szabadedzés túl későn van, ez így időpocsékolás” – hangzott Perez meglátása.

Éppen ezért módosítaná is a sprintversenyes hétvégék menetrendjét. „Önmagában ennek nincs sok értelme, mármint a második szabadedzésnek, ebben a formában. A versenyzők és a csapatok ezt kicsit feleslegesnek érzik, nem tudsz így felkészülni semmire, se a sprintversenyre, se a [vasárnapi] versenyre. Mindenki csak spórol a körözésen. Ezen lehetne dolgozni.”

„Ha a későbbiekben meg is tartjuk rendesen a második gyakorlást, lehetne úgy, hogy első szabadedzés, második szabadedzés, utána időmérő, és rögtön azt követően a sprint, vagy valami hasonló. Most ez így nagyon más, és versenyzőként csak téblábolsz egy csomó ideig” – fogalmazta meg észrevételeit a mexikói.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: