Minden bizonnyal nem a legnépszerűbb ötlete az F1-nek a szombatra ütemezett sprintverseny. Már a kezdet kezdetén, a tervek ismertetésekor ellentétes érzéseket váltott ki a sport világából az új menetrend, a Brit Nagydíj előtt pedig egyre többen hangoztatták, senki ne várjon csodát. Lewis Hamilton vonatozásra készítené fel a rajongókat, George Russell a Williams támogatói elé festett borús jövőképet, Fernando Alonso szerint jelen formájában úgysem lesz hosszú életű.
Most a Ferrari is csatlakozott azok közé, akik szerint fejfájást okozhat a csapatoknak az újdonság, különösen, hogy még a gumikeverékek is vadiújak lesznek. „Az új specifikációjú gumi van itt Silverstone-ban, az, amit Ausztriában teszteltünk. A csapatok többségének viszont szüksége van még egy kis tapasztalatra vele” – emlékeztetett a csavarra a versenyhétvége előtt a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto.
Az olasz szerint a megváltoztatott versenyhétvége ebben cseppet sem lesz segítségükre. „Nagyon kevés időnk lesz, mert az időmérő előtt csak egyetlen szabadedzés lesz majd pénteken” – magyarázta. Az új formátum alapján ugyanis a hagyományos kvalifikációt már péntek délután megtartják, ez dönt majd a szombati, 17 körös sprintfutam rajtsorrendjéről. A vasárnapi „főfutam” rajtrácsát pedig a sprint végeredménye adja majd. Előtte lesz még egy órányi lehetőség gyakorolni, kérdés azonban, hogy a csapatok ezt mennyire használják majd ki. Különösen, hogy már péntek délutántól sem nyúlhatnak az autóhoz.
„Ez teljesen új formátum. Már péntektől parc fermé van, és ez kifejezetten izgalmas. Szerintem lesz egy kis kavarodás, mert a beállítások nem lesznek optimálisak, köszönhetően az új gumiknak. Remek versenyhétvége lesz ebből a szempontból” – jósolta Binotto, egyetértve Ross Brawnnal, aki már korábban ezzel érvelve igyekezett igazolni a sprintfutam létjogosultságát.