Már a tavalyi szezonnyitó futam után is nagy port kavart, amikor a Red Bull Ring 4-es kanyarjában Lewis Hamilton kitette a sóderágyba Alexander Albont, aki ezzel egy biztos dobogót veszített el akkor. A Mercedes brit pilótája végül egy 5 másodperces időbüntetést kapott az eset miatt, de ugyanígy járt az idei osztrák futam során Lando Norris és Sergio Perez is.
Utóbbi ráadásul teljesen szétesett, hiszen a Charles Leclerc elleni csatája során két esetben is ugyanazt követte el, mint a McLaren versenyzője vele szemben. Mindkét esetben az okozott gondot, hogy nem hagytak elég helyet az ellenfelüknek és kitették őket a pályáról, ami büntetendő volt a felügyelők álláspontja szerint.
Voltak azonban olyanok is, akik nem osztották ezt a nézetet. Ebbe a csoportba tartozik Juan Pablo Montoya is, aki szerint a pilótáknak tisztában kellene lenniük a következményekkel, mielőtt a külső íven próbálnak meg előzni. A Williams és a McLaren korábbi versenyzője szerint azoknak, akik bevállalósak, vissza kellene emlékezniük a kezdeti időkre.
„Ha valaki lemegy a pályáról a 4-es kanyarban és kívülre kerül, akkor azt miért nem büntetik? Azért mert ott sóderágy volt? Vagy bárki, aki egymás mellett autózik valakivel és lelöki a pályáról, az kapjon büntetést? Nem tudom, szerintem ez őrültség. Ha én döntenék, akkor azt mondanám, hogy ha már kívül vagy, akkor ott nincs keresni valód és ezt gokartos idők is megtanítják” – idézte a kolumbiait a Motorsport.
„Ha nem változtatnak a mentalitáson a gokartban és a kisebb szériákban, akkor ez így nagyon nehéz lesz. Ezek a gyerekek úgy nőttek fel, hogy ha valaki megpróbál kívülről megelőzni, akkor hajítsd ki a rohadt versenypályáról! Szóval nem tudom mit vártok, ha kívülről előzöl, akkor miért haragszol utána?”
Az FIA a futam után elmagyarázta, hogy miért születtek az ominózus döntések, ám Montoya szerint egyértelműebbnek kellene lennie a szabályoknak az ehhez hasonló csaták esetében.
„Sergio esete a legjobb példa erre. Azért csúszott le a pályáról, mert ő volt kívül, de amikor belülre került, már ő dobta ki a másik srácot. A legnehezebb ebben, hogy vagy a pilóták irányítanak és hagynak minket versenyezni, vagy a felügyelők azt mondják, meg kell osztoznotok a helyen. Ebben az esetben viszont meg kell határozni, hogy rendben, a fél autó még ott van, vagyis egymás mellett vagytok, így mikor kell helyet adni ilyenkor.”
„Az ilyesmi megítélés kérdése, viszont amikor ítélkezel, akkor mindenki nagyon boldogtalan lesz, mert valaki úgy hiszi, hogy ott volt ahol lennie kellett, más viszont úgy gondolja majd, hogy elég sok hiányzott ehhez” – tette hozzá.