Habár a média nem beszél sokat róla, a problémák még mindig adottak az új motorszabályokat illetően, amik 2025-től lépnek majd érvénybe.
A sportág tulajdonosai nagyon remélik, hogy nyárra már sikerül véglegesíteniük a szabályokat. Az újfajta erőforrások a bioüzemanyagok bevezetése és a még több hibrid összetevő miatt sokkal nehezebbek lehetnek a jelenleg használtaknál. Emiatt pedig már sokan kifejezték aggodalmaikat.
„Az új hajtásláncok miatt nem kellene nehezebbé válnia az autóknak” – véli az F1 ügyvezető igazgatója, Stefano Domenicali.
„Az autók súlya az utóbbi időkben drasztikusan megnőtt és erről már értekezünk is az vezetőségen belül” – idézi az FIA elnök Jean Todt szavait az AMuS. „Meg kell vizsgálunk azon technológiai elemeket, amik nem szükségesek a számunkra. A legvégső célunk az, hogy a versenyző jelentse a különbséget egy csata során.”
Egyes gyártók pedig úgy gondolják, hogy a vadonatúj motoroknak környezetbarátabbnak kellene lenniük, ezzel is megfelelve az F1 karbon semlegességi célkitűzésének.
„Az új erőforrásoknak büszkévé kell tennie a csapatokat és a mérnököket egyaránt 2030-ig” – véli a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, aki mostanában nem valami elégedett pilótája, Valtteri Bottas teljesítményével.
Mindezek mellett Todt a költségeket is alacsonyan szeretné tartani és reméli, hogy ezzel „elősegíti egy új gyártó érkezését a száguldó cirkusz világába.”
Ami pedig a Honda F1-ből való távozását illeti, Marko szerint a japánok döntése végleges még annak ellenére is, hogy a Red Bull jó eséllyel pályázik a konstruktőri bajnokság megnyerésére az idei szezonban.
„A japánok nem változtatják meg a döntéseiket, mert az eléggé rosszat tenne a megítélésüknek” – mondta a Red Bull szaktanácsadója, aki feltűnt a Red Bull legutóbbi YouTube-videójában.
„A Honda támogatását még két évig fogjuk élvezni némi költség ellenében és az új motorszabályok bevezetését követően már a saját általunk épített hajtásláncok fogják működtetni az autóinkat.”