A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteki, TD22A nevű technikai direktívája változásokat hoz a kerékcserékbe a Magyar Nagydíjtól kezdve. Az új szabály értelmében bizonyos időnek el kell telnie a szerelők reakcióideje és az autó kiengedése között. Minimum 15 századmásodperc után jelezhet csak egy-egy szerelő, hogy elkészült, a zöld lámpát pedig 2 tizedmásodperccel azután kaphatja a versenyző, hogy mind a négy kerék felkerült.
A döntésnek biztonsági okai vannak, így szeretné ugyanis az FIA a lehető legkisebbre redukálni annak az esélyét, hogy bárki rosszul rögzített abronccsal hagyja el a bokszutcát. A változtatást több csapat együttesen kezdeményezte, látva többek között a Red Bull rekordokat döntögető kiállásait.
A McLaren egyike azoknak az istállóknak, akik üdvözlik a hamarosan életbe lépő szigorítást. Andreas Seidl csapatfőnök elmondta, az ő munkájukat nem igazán befolyásolja ez. „A szerelőgárdánk biztonsága az egyik legfontosabb számunkra csapatként” – kezdte Seidl.
„Nagyon komoly verseny zajlik most a mezőnyben, éppen ezért jó ötlet az FIA részéről, hogy tisztázza a játékszabályokat. Számunkra ez nem jelent érdemi változást, mivel mi amúgy is egy konzervatívabb utat követünk a biztonság érdekében.”
Seidl azt is kiemelte, hogy bár most konkrét eset nem indokolta a szabálymódosítást, jobb elébe menni a dolgoknak. „Inkább előzzük meg a problémákat. Nem kell mindig megvárni, hogy történjen valami, és csak azután próbálni reagálni. Részünkről örülünk ennek.”
A csapatfőnök szerint ő maga egyébként is az egyensúlyra törekszik a McLarenen belül. „A mi bokszkiállásaink egyszerre szólnak a határok feszegetéséről és arról, hogy gondoskodjunk a szerelők biztonságáról” – tette hozzá.