Az energiaitalos istállónak többször volt balszerencséje is az idei évben (Imolában Hamiltont a piros zászló mentette meg a biztos nullázástól és kínált esélyt a reménytelennek tűnő helyzetben, a brit pedig fel is jött a második helyre, Bakuban pedig egy gumidefekt fosztotta meg Verstappent a biztos futamgyőzelemtől), ennek ellenére stabilan vezeti az összetett pontversenyt, a konstruktőrök között pedig a bikák már egészen egészséges előnyt autóztak ki.
Franciaországban olyan pályán sikerült erőből legyűrniük a Mercedest és Lewis Hamiltont, ahol 2018-ban és 2019-ben is abszolút verhetetlennek bizonyultak a német gyártó autói. Verstappen azonban kiemelkedően vezet, a Red Bull aerodinamikailag kiváló és eddig úgy tűnik, hogy az idei Honda-motor is egy mestermű lett.
„Ez az első olyan pillanat azóta, hogy a Mercedes 2014-ben átvette a hatalmat, hogy valóban kimondhatjuk, a Red Bull egyszerűen erősebb. Emiatt látjuk azt, hogy teljesen különböző pályákon, különböző körülmények között és a legeltérőbb abroncsokon is remekel a Red Bull-Honda” – ecsetelte véleményét Szergej Szirotkin a Formule1.nl hasábjain.
„Jelenleg az ő versenygépük rendelkezik a legjobb végsebességgel, ez pedig minden feladatot jóval könnyebbé tesz a pilóták számára. Sokkal több lehetőséget kínál egy-egy előzéshez és eleve a fékezési pontokon is láthatjuk, hogy valóban gyorsabbak az egyenesben.”
„Ezzel a csomaggal az olyan száguldós pályákon is remekül fognak futni, ahol a végsebesség még jóval fontosabb például a legutóbbi, Francia Nagydíjon látottakhoz képest is. Elég csak Spa-Francorchamps-ra, Monzára gondolni, de nem is kell ilyen messzire menni, a legközelebbi helyszín, a Red Bull Ring is ilyen. Arra számítok, hogy a Mercedeseknek ott még nehezebb dolguk lesz a Red Bull ellen, mint eddig. A Honda is kifejezetten jó munkát végez” – tekintett előre Szirotkin.