Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. augusztus 1. vasárnap
F1

Hamilton: A tankolás megoldást jelenthetne a gumiproblémákra

A hétszeres világbajnok egy elég érdekes ötletet fogalmazott meg. Véleménye szerint a tankolás újbóli bevezetése révén kisebb lehetne a Pirelli gumik terhelése.

A versenyek közbeni tankolás sokáig szerves részét képezte a Formula-1-nek, ám amennyi pozitív hozadéka volt, legalább ugyanannyi negatív is. A tankolás betiltásának alapvetően két fő oka volt, egyrészről a költségcsökkentés, másrészt pedig a biztonság kérdése. Egy-egy rosszul sikerült kiállás során ugyanis életveszélyes helyzetek alakulhattak ki, így végül 2010 óta már csak a kerékcserék okozhatnak izgalmas stratégiákat.

Azóta persze időnként felmerül annak a lehetősége, hogy ismételten bevezessék a futam közbeni tankolás intézményét. Van, aki a változatosabb taktikák miatt, de van, aki a könnyebben vezethető autók miatt teszi le emellett a voksát. Ezúttal Lewis Hamilton emelt szót ezzel kapcsolatban.

„Az autók egyre nehezebbek, nem tudom, ki hozza ezeket a döntéseket. Jövőre szerintem rosszabb lesz ez a helyzet egy még nehezebb autóval” – idézte a címvédőt a The-Race.

A Mercedes pilótája a Francia Nagydíj időmérő edzése után beszélt erről, válaszképpen a Pirelli módosításaira. A brit pilóta a második helyen zárta a kvalifikációt, így az első sorból indulhat majd Max Verstappen mellől a vasárnapi futamon.



Az F1 hivatalos gumibeszállítója erre a hétvégére magasabb guminyomás értékeket írt elő a korábbiakhoz képest, hogy elkerüljék a Bakuban tapasztalt problémákat. Az mindenesetre, hogy a versenygépek súlya egyre nagyobb lesz, automatikusan nagyobb terhelésnek teszi ki az abroncsokat, jövőre pedig még nagyobb lesz a minimum, ami nem nyerte el Hamilton tetszését.

„A megbeszéléseink során mindig felmerülnek ezek a kérdések. A biztonság kifejezetten fontos, viszont egyre több ilyen esetet látunk. Biztosra kell mennünk, hogy a jövőben ezek ne fordulhassanak elő.”

A jelenlegi autók több 100 kg üzemanyaggal kezdik meg a versenyeket, ám az utolsó olyan évben, amikor még lehetett tankolni, ennek körülbelül az egyharmadával rajtoltak, ami a gumiknak is kisebb terhelést jelentett. A címvédő szerint ez egy fontos tényező lehet, ami esetleg növelhetné a pilóták biztonságát.

„Ha például visszatérhetnénk a tankoláshoz, hogy könnyebb autókat kapjunk, vagy hasonlók, az mind jó lehet. A lényeg, hogy a biztonság érdekében nem szabad túl terhelnünk a gumikat” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?