Továbbra is a Bakuban történt két defekt az egyik fő beszédtéma a paddock területén, mely Lance Stroll és Max Verstappen számára is egy nagy balesetet és egyben a futamuk végét is jelentette. A világbajnokság hivatalos gumibeszállítója azóta már több közleményt is kiadott a problémával kapcsolatban, legutóbb például a csapatokat okolták. A Pirelli motorsportért felelős igazgatója szerint túlságosan feszegették a határokat a guminyomást tekintve, így ez is jelentősen közrejátszott a problémák kialakulásában.
Többen többféle véleményt fogalmaztak meg azóta, Lewis Hamilton szerint a Pirelli nem hibáztatható a történtekért, az Alpine ügyvezetője, Marcin Budkowski pedig úgy vélte, igazán aggasztó lenne, ha a csapatok tényleg trükköznének a guminyomással. A McLaren csapatfőnöke is kiemelte, hogy a csapatok és a gumibeszállító részéről egyaránt korrekt nyilatkozatok születtek, azonban negatív kritikát is megfogalmazott.
„Kissé aggasztónak találjuk, hogy nem lehetett jobban átlátni mi is történt pontosan, különösen azért, mert ez egy biztonsággal kapcsolatos téma volt” – mondta Andreas Seidl a csapatfőnökök hivatalos sajtótájékoztatóján, melyen online formában a Formula.hu is részt vett.
„A múltban egy bevett gyakorlat volt, hogy ha ilyesmi történt, akkor átláthatóak voltak az okok, ám eddig ez nem történt meg a csapatok irányába. Kicsit kiábrándító mindez.”
Seidl szerint tisztázni kellene a dolgokat, hiszen nem mindenkinél jött elő ugyanaz a probléma.
„Sok kritika éri a Pirellit, de nem akarunk beállni a kritizálók sorába, szerintem biztonságos termékeket készítettek. Erre jó példa volt a bakui verseny is, ha a szabályoknak megfelelően, az előírásokat betartva futottak az autóink, akkor nem voltak gondjaink a gumikkal. Pontosan az ilyenek miatt lenne az egész paddock számára fontos, hogy tisztán lássunk és megértsük a hibák okait.”
A Pirelli erre a hétvégére az eddigieknél is szigorúbban ellenőrzi majd a gumik állapotát, valamint az abroncsok kötelező minimumnyomásának értékén is módosítottak. Seidl szerint nem feltétlen ez jelenti a megoldást.
„A mi szempontunkból erre nem volt szükség, már korábban is egyértelműek voltak a szabályok. Teljesen tisztában vagyunk ezekkel és azt is tudjuk, hogy felelősségteljesen kell eljárnunk a balesetek elkerülése és a versenyzőink biztonsága érdekében. Ezek a módosítások nem igazán változtatnak azon, ahogy a múltban cselekedtünk és ahogy a jövőben fogunk” – tette hozzá.