DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Wolff: Bottas autója sehol sem volt

Míg a csapattárs győzelemért harcolt, Valtteri Bottas csupán 12. helyen végzett Bakuban, incidens nélkül, tempójából fakadóan. A csapatfőnök szerint az autó volt a hibás, amely egyszerűen nem ment az azeri pályán.

A finn versenyző már a szabadedzésektől kezdve a mezőny második felében szerepelt. Az időmérőn beverekedte magát a Q3-ba, de a tizedik rajtkockából indulva sosem állt a kevés pontot érő helyeknél előrébb, végül pedig még az első tízbe sem fért bele, 12. pozícióban ért célba. A helyzet Imolára emlékeztetett, amikor Lewis Hamilton ugyancsak az élen küzdött, csapattársa azonban, akinek ráadásul Baku erőssége volt a múltban, elsüllyedt a mezőny sűrűjében.

„Az érzet igazából nagyon hasonló volt, mint tegnap. Nem értettük teljesen, de az biztos, hogy nem volt elegendő tempónk” – beszélt a helyszíni riportereknek a kudarcot jelentő versenyről Bottas. „A rajttól kezdve nehéz volt. Az hiszem, egy Aston Martin elém került, és egyértelműen gyorsabb volt nálam. Idén az autónk egyik gyengesége a gumik felmelegítése. Az újraindítás után nem volt esélyem, balról-jobbról előztek az autók. Ez nem volt buli.”



Az azerbajdzsáni hétvégét csapatszinten frusztrálónak értékelő Toto Wolff csapatfőnök szintén kitért a 2019-es bakui nyertes teljesítményére: szerinte a probléma nem a versenyzőből, hanem a versenygépből fakadt.

„Az autó sehol sem volt, ha pedig az autó nincs sehol egy városi pályán, akkor a versenyző önbizalmat veszít. A derékszögű kanyarokban igazából egész versenyképesek voltunk, a kanyargós szakaszon, a 7-10-es kanyar között veszítettünk el mindent. Látni lehetett, hogy az autó gyorsan ment az egyenesben, de a középső szektor sokkolóan rossz volt” – beszélt a csapatfőnök Bottas szenvedéséről. A három nagydíjon harmadik, háromszor azonban nullázó finn egészen hatodik helyre csúszott vissza a pontversenyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: