DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Leclerc: Ideje visszaszállnunk a földre

Charles Leclerc keserű szájízzel távozott két hete Monacóból, de azóta már túltette magát a történteken. Azerbajdzsánban nem számít hasonló teljesítményre a Ferraritól, de azért reménykedik.

A két héttel ezelőtti Monacói Nagydíj időmérőjének utolsó szakaszában az első gyorsköröket követően Charles Leclerc állt az élen, ami a szezon egészét tekintve nem kis meglepetés volt, de már csütörtökön látszott, hogy a Ferrari erős lehet az utcai pályán.

Aztán a Q3 végén jött a feketeleves a hazai pályán versenyző pilóta számára: túl szűken vette a kanyart az uszodánál, hozzáért a szalagkorláthoz, aminek következtében eltört a jobb első felfüggesztés, a Ferrari pedig a falba csapódott.

Bár az ellenőrzések során mindent rendben találtak a Ferrarinál, az ütközésben mégis megsérült a kardántengely az SF21-esen, amire csak a rajtrácsra kivezető körön derült fény, a monacói így már a rajt előtt feladni kényszerült hazai versenyét, melyet a pole-pozícióból kezdhetett volna meg.



„Amint történik velem egy hasonlóan keserű dolog, próbálok nem napokig rágódni rajta, hanem inkább gyorsan túltenni magam az egészen. Mind tudjuk, mi történt, de most már előre tekintek, szeretek Bakuban versenyezni, és örülök, hogy újra itt vagyunk” – mondta Leclerc az online sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is jelen volt.

„Monacóban a sok lassú kanyar a kedvünkre való volt, de most ideje leszállnunk a földre. Az egy különleges helyszín volt, ahol a győzelemért harcolhattunk, ami jót tett az egész csapat lelkesedésének. Itt azonban – a sok lassú kanyar ellenére – jobban előtérbe kerül a végsebesség, így arra számítok, hogy visszakerülünk arra a szintre, ahol Monaco előtt is harcoltunk.”

A Ferrarinak végül Monacóban nem jött össze a siker, de megkérdezték Leclerc-t, hogy lesz-e szerinte még idén lehetőségük a győzelemre: „Leginkább Szingapúr hasonlít Monacóhoz, de teljesen mások lesznek a körülmények, hiszen ott párásabb a levegő és egy kicsit melegebb is van, de majd meglátjuk.”

„Az autónk karosszériája és az aerodinamikai csomagunk az alacsony tempójú kanyarokban működik a legjobban, ott a legjobb az összhang a kettő között. Monte-Carlóban még talán a korábbiakban tapasztaltaktól is gyorsabbak voltunk a lassabb kanyarokban, így talán ott a kezünkre játszott valami olyasmi is, amivel egyelőre nem vagyunk tisztában, de mint már mondtam, Monaco csak egyszeri alkalom volt, így nem szabad elvinnünk magunkat.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legjobb F1-es hírekről, akkor csatlakozz a Formula Aréna Facebook-csoportunkhoz, ahol garantált a jó hangulat és megtalálsz minden fontos tudnivalót és érdekességet a versenyhétvégék alatt, de a holtidőben sem hagyunk benneteket unatkozni! Ide kattintva tudtok csatlakozni a Formula Arénához!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: