DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Horner: A Renault-nál csak reklámként tekintettek az F1-re

A francia gyártó legfelső vezetésében nem volt meg a kellő szenvedély, ezért a csapatot sem járta át – vélekedik a Renault korábbi motorpartnerének csapatfőnöke, aki jelenleg változást érzékel.

A Red Bull története összefonódott a Renault-éval: a csapat 12 szezonon át, 2007 és 2018 között használta a francia gyártó erőforrását (habár az utolsó években a kapcsolat elhidegülése miatt már TAG-Heuer néven). A zökkenőmentesnek nem nevezhető együttműködésből a csapatban máig maradt tüske.

„Nehéz időszak volt, mert csak ügyfelek voltunk számukra. Három-négyszer is el kellett mennem Párizsba, hogy leüljek Carlos Ghosnnal, az akkori elnökkel tárgyalni” – idézte fel Christian Horner a High Performance podcastben. „Azt mondtam neki, nézd, ha ebben az üzletben vagytok, akkor sok pénzt költetek el, de talán még többet kellene, egy kicsit bölcsebben, különben kidobott pénz, nem kaptok érte cserébe semmit.”



„De a szíve sosem volt a Formula-1-ben, csak reklámként tekintett rá, hogy egy dobozt kipipáljon a listán. Ha benne nem volt meg a szenvedély és motiváció, akkor hogyan lehetett volna elvárni, hogy a céget átjárja?” – tette fel a költői kérdést Horner.  A Renault 2016-tól gyári csapattal működött, de mérsékelt sikerességgel.

A Red Bull csapatvezetője jelenleg látja a változást: elismerően beszélt Luca de Meóról, a jelenlegi első emberről, akinek mentalitása közreműködhet a már Alpine néven futó gyári formáció sikereiben. „Jelenlegi vezérigazgatójuk tele van szenvedéllyel, ez pedig teljesítményhez és eredményekhez fog vezetni, mivel minden legfelülről indul ki” – jósolt sikereket az Alpine-nak Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: