Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. szeptember 17. péntek
F1

Hiába óvnak a csapatok Bakuban, kudarcra számíthatnak

Ez az F1 sportszakmai ügyeiért felelős Ross Brawn álláspontja. Körülbelül huszonhetedszer téma a sportban a hajlékony hátsó szárnyak mizériája, fogalmazott a szakember.

Fokozódott az elhajló hátsó szárnyak ügye a Monacói Nagydíj hétvégéjén: mindenekelőtt a Mercedes támadta a Red Bullt, Lewis Hamilton állította, hogy a szabálytalan elem hat tizedmásodperc előnyt is hozhat Baku hosszú egyenesében, míg Toto Wolff csapatfőnök megpendítette, hogy óvás benyújtása sem kizárható a jövőben, ami sosem kívánatos a sportban, hiszen hetekig bizonytalanná teheti a végeredményt.

Az FIA a Francia Nagydíjat megelőzően szigorít az ellenőrzési procedúrán, így már csak az azeri futamon lesznek érvényben a jelenlegi feltételek, amelyik istálló óvást tervez benyújtani, már csak a június 4-6-i versenyhétvén teheti meg. Az FIA sportszakmai vezetője, Ross Brawn szerint azonban a hajló szárnyat használó ellenfelek eredményét megóvó csapatok nem számíthatnak sikerre.

„Nem, nem hinném. Úgy vélem, az FIA nagyon következetesen viszonyult ehhez. Meghökkentene, ha a stewardok szembemennének a szövetség álláspontjával” – felelte az ESPN kérdésére Brawn, aki visszatérő történetnek érzi a hajlékony szárnyak kálváriáját: a múltban számos alkalommal hangzott el már ilyen vád.



„Szerintem ez a hajlékony hátsó szárnyak körülbelül huszonhetedik verziója. A motorsportban töltött negyven év alatt sokszor láttam már ugyanezt” – idézte fel a Benetton, a Ferrari, a Honda, a Brawn GP és a Mercedes egykori technikai igazgatója és csapatfőnöke. „Emlékszem, amikor Patrick Head az első szárnyunkon ugrált a parc fermében, mert szerinte nem volt elég merev. Így akarta Charlie Whitingnak demonstrálni, hogy milyen rugalmas.”

„Az FIA különböző teszteket ír elő, és egyedül ezekkel lehet meghatározni a limiteket. A teszteket lehet szigorítani, ha a csapatok ezt akarják, mert szerintük valaki átment, akinek nem kellett volna, és az FIA is igazat ad nekik. Nem hiszem, hogy bármilyen más módon meg lehet oldani ezt a problémát, hiszen milyen más módon lehetne mérni a rugalmasságot. Ami valaki szerint túl hajlékony, az másnak teljesen rendben van. Éppen ezért vannak tesztek” – magyarázta Brawn, miért van kudarcra ítélte az óvás: ha a Red Bull vagy más csapat szárnya átment a teszten, akkor szabályosnak számít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?