DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Alpine: Monaco csak egyszeri kisiklás volt

Nyoma sem volt a Portimaóban és Barcelonában látott formának a francia csapatnál a hercegség utcáin, de Marcin Budkowski ügyvezető igazgató biztos benne, hogy ez csak egyszeri botlás volt a részükről.

Kissé haloványan kezdte a 2021-es szezont az Alpine, a Portugál és Spanyol Nagydíjakon ugyanakkor határozottan előreléptek, s olykor már a Ferrarival és a McLarennel voltak egy szinten a középmezőny első felében. Monacóban azonban hirtelen visszazuhantak a boly végére, így a világbajnoki összetettben is hátraestek a hetedik pozícióba, miután az Aston Martin és az AlphaTauri is megelőzte a francia alakulatot.

ocon-alpine-monaco-1



„Rosszabb is lehetett volna” – nyilatkozta Marcin Budkowski, az Alpine ügyvezetője a Motorsport.com lapnak Monacót követően. „Sajnos a riválisainkat kihozták a legtöbb a versenyükből, különösen a mögöttünk állók, ráadásul még több pontot zsebeltek be annak köszönhetően, hogy két éllovas is kiesett. Szóval a bajnokság szempontjából fájdalmas és rossz hétvége volt.”

Ahogy több más csapatnak, úgy az Alpine-nak is a gumik üzemi hőtartományba hozásával adódott gondja Monte-Carlóban: „Csütörtöktől kezdve küszködtünk a tempóval és a gumik bemelegítésével. És bár valamelyest felzárkóztunk Estebannal az időmérőn, ahol elég jó helyre tudta kvalifikálni magát, az autót nem tudtuk úgy beállítani, hogy működjenek az abroncsok. Szóval összességében felejthető hétvégénk volt, ugyanakkor rengeteget tanultunk is belőle” – fogalmazott Budkowski.

A szakember hozzátette: szerinte csak egyszeri megbicsaklásról volt szó a csapatnál, és legközelebb már folytatni tudják a korábbi futamokon látott fejlődő tendenciát. „Nem hiszem, hogy ez releváns hétvége volt a Portimaóban és Barcelonában mutatott fejlődésünk szempontjából. Mögöttünk kell hagynunk ezt a hétvégét, elraktározva mindazt, amit tanultunk, hogy tovább fejlődhessünk, és főleg ne kerüljünk ugyanebbe a helyzetbe Bakuban. Autó, gumik, pálya és a légköri körülmények: ez a négy változó van az egyenletben. Úgy hiszem, ez csak egy kisiklás volt a fejlődésünkben.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: