Az idei F1-es szezon egyik nagy kérdése, hogy melyik csapat mikor vált a 2022-es autóra és honnantól engedi el ezt az évet - abban biztosak lehetünk, hogy már mindenki dolgozik a jövő évi technikán, de akinek idénre is céljai vannak, az nem teheti meg, hogy teljességgel arra koncentrál. Így van ezzel a Red Bull is, amelynek hosszú évek óta először mutatkozik reális esélye arra, hogy a világbajnoki címért harcoljon.
"Nem fogjuk azért eldobni az idei világbajnokságot, hogy túl korán a 2022-es autóra koncentráljunk" - mondta az F1-Insidernek adott interjújában dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. "Azt feltételezem, hogy a Mercedesnél is ugyanez a hozzáállás, mert Lewis (Hamilton) a nyolcadik vb-címét akarja megszerezni. Emiatt ők sem mondhatják azt, hogy oké, nem fejlesztünk tovább, már csak 2022-vel foglalkozunk."
Mások viszont más szempont szerint döntenek: a Ferrarinak csak 2022-től és a nagy szabályváltozások meglovagolásával lehet esélye visszakerülni a csúcsra. "Mi már most megtettük a váltást, ha pontos számok kellenek, akkor azt mondhatom, hogy olyan 90-95%-ban a 2022-es autóra figyelünk" - mondta erről a Scuderia sportigazgatója, Laurent Mekies.
Az éppen a Ferrarival csatázó McLarennek viszont az idei szereplés is fontos: James Key szerint ők fejlesztik még a mostani autót, vannak új ötleteik, amik majd csak később fognak felkerülni az autóra és határozottan kijelentette, hogy egyáltalán nem végeztek még a 2021-es technikával - fontos nekik a konstruktőri harmadik hely megszerzése.