Sebastian Vettel kalandja az Aston Martinnal egyelőre nem alakult meseszerűen, hiszen az első négy futamon egyetlen pontot sem tudott szerezni a német – ez a csúfság rajta kívül csak az Alfa Romeo, a Williams és a Haas duójáról mondható el. Eközben Lance Stroll legalább néha befért a top 10-be, bár az is egyértelmű, hogy maga a Racing Pointból átalakuló istálló is visszaesett a kis híján konstruktőri vb-bronzzal záruló tavalyi szezonhoz képest.
Marc Surer, a korábbi Formula-1-es versenyzőből lett szakértő szerint pontosan ezért nem is Vettel tehető felelőssé a mostani eredménytelenségért – minderről a Sport1-nek nyilatkozott:
„Egyértelmű, hogy mindent jól csinált. A probléma a csapat történelme: mindig is csak középszerű autókat építettek. Tavaly aztán hirtelen topautójuk lett. Azt gondolhatta, előreugranak, de száz százalékig Mercedes-másolat autóval rendelkeztek” – utalt Surer a tavalyi másolásbotrányra, majd hozzátette: az idei minimális szabályváltozások révén, amelyet önállóan kellett megoldaniuk, még rosszabb autót építettek. „Talán azt gondolta, hogy előrébb juthat, mert valahogy érintett a Mercedes” – jegyezte az ex-F1-es.
Surer azért arra is rámutatott, hogy nem csak Vettel küszködik a csapatot váltó pilóták közül, sőt: „Mindenkinek nehéz dolga van. Perez és Sainz sem illeszkedett még be. Ez a tesztek hiányának tudható be. Emellett a csapat mérnökeivel is össze kell hangolódni, ez az interakció pedig több időt vesz igénybe, mint gondolták” – vélekedett a volt pilóta, aki szerint ennek ellenére fényes lehet az Aston jövőre, s az is biztató jel a soron következő Monacói Nagydíjra, hogy Vettel saját bevallása szerint már otthonosabban érzi magát az autóban.