Abszolút sereghajtónak számít idén a Haas a Formula-1-ben, miután gyakorlatilag az első pillanattól kezdve a nagy szabályváltozásokat hozó és ezért nagy eséllyel kecsegtető 2022-es idényre koncentrálják az erőforrásaikat. Viszont még a csapaton belül is nagyok a különbségek: miközben Mick Schumacher a Portugál Nagydíjon már az egyik Williamst is megelőzte, addig Nyikita Mazepin általában még a némettől is jelentős lemaradásban van, és főként inkább a megpörgéseivel és hibáival irányítja magára a figyelmet.
Günther Steiner csapatfőnök szerint annak köszönhető, hogy az orosz jobban szenved, mint szintén újonc német kollégája, mert őt jobban hátráltatja, hogy nem megfelelő a VF-21-es egyensúlya:
„Az autó nagyon instabil a kanyarbemeneteken, és szerintem Mick talán jobban tudja ezt kezelni, Nyikita meg kicsit jobban küszködik vele, mert neki kell, hogy olyan legyen az autó hátulja, amelyről tudja, hogy betapad” – vélekedett Steiner, akit a RaceFans.net szaklap idéz. „Szóval ez az egyik olyan terület, ahol meg kell próbálnunk segíteni Nyikitának, hogy jobban ráérezzen a dolgokra és magabiztosabb legyen. Mert ha nem bízik az autóban, akkor nehezebb a vezetés, főleg ilyen tempónál.”
Maga Mazepin egyébként úgy érzi, hogy a szezon előrehaladtával egyre magabiztosabbá válhat – még az olyan trükkös szeles körülmények között is, mint amilyenekkel a múlt hétvégén Portugáliában kellett szembenéznie a mezőnynek: „Újoncként szerintem minden egyes hétvégén rengeteget javulunk, ezért folyamatosan ugyanannyit vagy még többet fejlődünk a harmadik és a huszonharmadik verseny között. Minden versenyző megtalálja a maga útját a széllel és a folyamatosan változó körülményekkel, és én sem vagyok kivétel ez alól.”