Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 15. kedd
F1

„A Mercedes dupla fizetést ajánl az embereinek, hogy maradjanak”

Hat vezető szakembert szerzett meg már a riválistól a Red Bull új motorrészlege. Helmut Marko arról beszélt, a Mercedes kétszeres fizetéssel próbálja megtartani munkatársait – egyúttal nonszensznek nevezte Toto Wolff Volkswagennel kapcsolatos elméletét.

Sorban szívja el a motorszakembereket a Mercedestől a Red Bull: a csapat által létrehozott új erőforrásrészleg a csillagosoktól átcsábított Ben Hodgkinsont nevezte ki technikai igazgatónak, csütörtökön pedig újabb öt vezető mérnök érkezését jelentette be Brixworthből.

Toto Wolff úgy reagált, nem aggódik az új fronton, a szakemberállomány területén megkezdődött harc miatt, és nem érzi szükségét annak, hogy fizetésemelést kínáljon mérnökeinek – a Red Bull ugyanis magas összegekkel nyeri meg az új alkalmazottakat. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója szerint pont fordított a helyzet: Wolffék kétszeres fizetést is felkínálnak a megkörnyékezett mérnököknek, csak hogy ne menjenek Milton Keynes-be.

„A Red Bull egy szenvedélyes versenycsapat, minden egy tető alatt zajlik. A Mercedes a hozzánk érkező embereknek dupla fizetést kínál, hogy maradjanak. Mi nem teszünk ilyet” – mondta a Motorsport-Magazinnak Marko.



Max Verstappent is megkérdezték a két csapat között zajló egyirányú vándorlásról. A holland így reagált: „Érdekes, de ez egy normális dolog. Az emberek számára izgalmas lehet ez a projekt az újdonsága miatt. Ha valaki hosszú ideje van egy helyen, néha új kihívásra vágyik. Ez érthető” – mondta a Formule1.nl-nek.

A Red Bull Powertrains 2022-től a Honda motorját veszi saját kézbe. A motorbefagyasztás miatt fejlesztéssel nem kell foglalkozniuk a következő pár szezonban, a 2025-ös szabálymódosításokra viszont ambiciózusan saját erőforrással készülnek. Toto Wolff azonban mást gyanít: szerinte a Red Bull már most kapcsolatban áll a Volkswagennel, így a Hondától megkapott erőforrás átalakul majd a német konszern F1-es hibrid motorjává. Marko vehemensen reagált erre az elméletre:

„Egy nagyon tapintatlan megjegyzést tett, hogy mi majd megkapjuk a szabadalmi jogokat a Hondától, aztán átadjuk a VW-nek” – cáfolt a Sport1.de-nek Marko. „Ez teljesen nonszensz, inkorrekt lépés lenne, nincs ilyen tervünk. Amíg a jelenlegi szabályok érvényben maradnak, kizárólagosan felelünk ezért a motorért. A jövőben nyitottak vagyunk együttműködésekre, vagy névadóként vagy ennél mélyebben: ez lehetséges és kívánatos is, tekintetbe véve a ránk háruló kiadásokat. Hogy ez az említett autógyártóval vagy mással valósulhat meg, az ebben a pillanatban teljesen nyitott kérdés.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?