DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Még öt vezető motormérnököt csábított el a Mercedestől a Red Bull

A fő rivális kárára végez agyelszívást a Red Bull motorrészlege. A technikai igazgatónak kinevezett Hodgkinson után nem kevesebb, mint öt újabb szakembert szereztek meg Brixworthből – és ez még nem a vége. Toto Wolff nem aggódik és nem érzi szükségét fizetésemelésnek.

Az első lépés a Red Bull Powertrains részéről Ben Hodgkinson megszerzése volt: a Mercedes vezető gépészmérnökét technikai igazgatóként alkalmazták, hogy irányítsa az új motorrészleget, amely a 2022-es szezontól a Hondától átvett erőforrást működteti, 2025-től pedig a majdani szabályoknak megfelelően saját erőforrást épít. Akkor Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója meglebegtette, hogy más elismert szakemberek is csatlakozni kívánnak hozzájuk.



Ígérete teljesült: csütörtökön nem kevesebb, mint öt, fontos pozícióban levő Mercedes-motorszakember legigazolását jelentette be a Red Bull. Ők a következők:

Steve Blewett: A Mercedesnél a gyártás vezetője, a Red Bullnál az erőforrásgyártás igazgatója lesz.

Omid Mostaghimi: A Mercedesnél az elektronikai csapat vezetője, a Red Bullnál az erőforrás, elektronika és ERS vezetője lesz.

Pip Clode: A Mercedesnél az erőforrás-koncepció csapat vezetője, a Red Bullnál az ERS gépészeti tervezésének vezetője lesz.

Anton Mayo: A Mercedes mérnöki csapatvezetője, a Red Bullnál a belsőégésű motor tervezésének vezetője lesz.

Steve Brodie: A Mercedesnél a pályaszéli és utolsó ellenőrzés menedzsere volt, a Red Bullnál a belsőégésű motor műveletek csoportvezetője lesz.

A Red Bull ráadásul még egy bejelentést ígér, a gépészeti fejlesztés vezetőjének posztját. A csapat motorrészlegét a semmiből hozta létre, de ahogy látható, a szakembereket illetően nem bíztak semmit a véletlenre: a vezető pozíciókat tapasztalt mérnökök fogják betölteni, akik a Hondától maradnak vagy a Mercedestől pártoltak át.

A Mercedes-főnök Toto Wolffot korábban megkérdezték, nem lenne-e szükség fizetésemelésre a motorrészlegen, hogy megakadályozzák a mérnökök elszívását. Wolff így válaszolt a Motorsport.com-nak:

„Valakit elveszítünk, valakit megnyerünk. Végső soron hiszek a Mercedes filozófiájában, és úgy vélem, igazán jó munkáltató vagyunk. Ezen a helyen nagy a nyomás, de öröm is itt dolgozni. Erre büszkék lehetünk és támaszkodhatunk rá. Mondjuk úgy, megértem Christian (Horner) helyzetét, fel akar építeni valamit, ahhoz pedig időnként nagy csekket kell írni. Rendben is van a dolog” – kommentálta a szakemberek elcsábítását Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: