Az elmúlt években gyakran rajzolódott ki az a tendencia, hogy a Mercedes akkor vált viszonylag sebezhetővé, ha igazán forró körülmények fogadták a Formula-1-es mezőnyt. Nyilvánvalóan igyekezett a gumi-túlmelegítési problémáit orvosolni a világbajnok csapat, de Valtteri Bottas szerint lehet, hogy túllőttek a célon, ugyanis a finn úgy látja: immár az abroncsok üzemi hőfokra hozása jelenthet gondot, ha hűvösebb az idő.
„Úgy gondolom, ez összességében jellemző az autónkra” – vélekedett a finn pilóta, akit a PlanetF1.com szakoldal idéz. „Az évek során elég gyakran küszködtünk, ha meleg volt az idő, míg hűvösben általában rendben voltunk. Szóval próbálunk olyan autót fejleszteni, amely nem melegíti túl a gumikat, de ennek összességében az a negatív hatása lehet, hogy ha gyorsan kell felmelegítenünk az abroncsokat, akkor más csapatok ezt gyorsabban meg tudják tenni.”
A Bottas által említett probléma magyarázhatta azt is, miért volt lassú az imolai futam során a finn, de azt is érdemes megjegyezni, hogy szemlátomást őt jobban érinti ez a potenciális probléma, mint csapattársát, Lewis Hamiltont. Maga Bottas is elismeri, hogy például a legutóbbi kvalifikáción, ahol csak nyolcadik lett, neki több gondja adódott, mint a hétszeres világbajnoknak:
„Személy szerint, Lewisszal összehasonlítva az átlagosnál lassabban ment” – beszélt a gumik felmelegítéséről a mercedeses. „Olykor sikerül úgy működésre bírni őket, mint nekem a Q1-ben, amikor sokkal jobb időt futottam, mint a Q3-ban, amikor valamilyen okból kifolyólag nem tudtam ugyanúgy működésre bírni a gumikat. Egy vagy két foknyi különbségről beszélünk, és nehéz megmagyarázni.”