A radikális 2022-es szabályváltozásokban bíznak a Formula-1-es csapatok, elsősorban a kisebb istállók, hogy kiegyenlítetté válik a mezőny, és a jelenleg esélytelen gárdák is labdába rúghatnak a jó eredményekért. Ugyanakkor benne van a pakliban, hogy egy istálló annyira beletalál az új szabályokba, hogy mindenkit maga mögött hagy – lenullázva a jelenleg látott erőviszonyokat, melyek azt követően alakultak ki, hogy a csapatoknak több évük jutott a felzárkózásra.
„Ha megtartjuk a szabályokat, a mezőny tagjai közelebb kerül egymáshoz. Az élen állók számára elérhető javulás kisebbé és kisebbé válik, még nagyobb befektetés mellett is” – magyarázta Toto Wolff, a Mercedes főnöke az Autosport szerint. „Egy ponton a hátrébb levő csapatoknál folytatódik ez a meredek görbe, azaz konvergencia történik. Ha megnézünk most egy időmérőt, tipp-topp. Én úgy éreztem, ezt az utat kellene követni. Azt viszont megígérhetem, hogy a következő évben teljesen szét fog esni a mezőny. Talán nem a Mercedes lesz az élen, de visszatérünk az egyes mezőre.”
A Mercedes esete jó példa az elhangzottakra: az elmúlt évtized legnagyobb szabályváltozásából, a 2014-esből hatalmas előnnyel jöttek ki, de a fölény az évek során elfogyott, és eljutottak odáig, hogy 2017-18-ban a Ferrari (egy újabb, aerodinamikai szabályváltozásból is profitálva) szorongatta őket, 2021-ben a Red Bull érte utol, sőt Wolff szerint lépte is át a németeket. Előfordulhat, hogy 2022-től a Mercedes újra lépéselőnyben találja magát – persze a lehetőség adott más csapatoknak is.
„Jelen pillanatban a Red Bull mögött állunk, minden területen” – állította Wolff a 2021-es viszonyokról. „Először is fel kell zárkóznunk. Azt hiszem, a versenyzés istenei kegyesek voltak hozzánk, kihoztuk a legjobbat az autóból, jó futamunk volt. Ha minden simán alakul és senki sem hibázik, akkor két tizeddel Verstappen mögött vagyunk a rajtrácson, nem előtte. De a sportban mindig minden máshogy alakul, Lewisnak pedig sikerült egy szuper kört elővarázsolnia. Így végzett ő az élen. Mindent előhúzunk, amit tudunk, egy szerintünk jobb Red Bull csomag ellen.”