Aligha lehet kétséges, hogy az F1 egyik legérdekesebb jelensége Yuki Tsunoda, az AlphaTauri-Honda újonca: a 20 éves japán a gokart után hazája F4-es bajnokságából indulva csupán öt év alatt viharzott el a királykategóriáig, ahol már az első versenye előtt sikerült magára vonnia a figyelmet. Míg az előszezonbeli teszt során némi DRS-simliskedéssel lopózott az összevont értékelés 2. helyére, addig az évadnyitó Bahreini Nagydíj nyitónapjának második gyakorlásán már „tisztán” repesztette a 7. legjobb időt, maga mögé utasítva például futamgyőztes csapattársát, Pierre Gaslyt is.
„Etapról etapra javított a teljesítményén, nagyon szépen fejlődött – kezdte az F2-ből bronzéremmel előlépő pilóta méltatását Franz Tost csapatfőnök abban a pénteki interjúban, amelyet az FIA sajtóirodája révén a formula.hu is szemlézett. – A vezetéssel kapcsolatos természetes ösztöne, valamint a képességei nagyon magas szintűek. Ha így folytatja és ilyen gyorsan tanul, biztos vagyok benne, hogy roppant sikeres jövő rá az F1-ben.”
Tsunoda a Haas-páros tagjai, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin mellett a mezőny harmadik újonca: mindhárman az F2-ből érkeztek, mindhárman kőkeményen dolgoztak az évadra való felkészülésen, ám eddig úgy tűnik, hogy a beilleszkedés a japán számára sikerült a legjobban. Tost szerint az integrációhoz jócskán hozzájárult a pandémia is.
„Sok időnk volt arra, hogy beépítsük őt a csapatba, ez legalább valami pozitívuma a Covidnak… – mondta a faenzai istálló szakvezetője. „A karantén miatt nem ment vissza Angliába, inkább velünk maradt január végén és egész februárban. Ekkor teszteltünk Imolában és Misanóban, de volt ideje arra is, hogy számos megbeszélésen vegyen részt a mérnökökkel, akik felkészítették a beállításokkal, a kormánykerék kapcsolóival, a nyomatékgörbékkel és minden egyéb mással kapcsolatban, amit az autóból tud vezérelni. Úgy gondolom, hogy ez az időszak elősegítette a beilleszkedését. Nagyon jól érzi magát nálunk, az emberek kedvelik őt, szóval szerintem nagyszerű helyzetben vagyunk vele.”
Tost a tavaly óta önálló identitást építő Red Bull-testvércsapat idei kilátásaival kapcsolatban megjegyezte, hogy előreléptek a karosszériával, ugyanakkor kiemelte azt is, hogy a Honda „fantasztikus” munkát végzett a motorral, amely – mint fogalmazott – „már nagyon közel áll a Mercedeshez”. Mélyebb jóslásba az ígéretesnek tűnő helyzet ellenére sem ment bele az osztrák szakember: „Sokat fejlődtünk, de tudjuk, hogy mindenki más is javult. A mezőny élén szerintem a Red Bull és a Mercedes azonos szinten van, a Red Bull talán picit jobb most. A McLaren van mögöttük, akik erősödtek a Mercedes-motorral. Majd meglátjuk, hogy mi történik a Ferrarinál, de hozzájuk szerintem közel állunk. A kérdés most az, hogy ki végzett jobb munkát. Erre azt hiszem, hogy csak az évad végén tudunk majd választ adni!”