DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Száz kör mínuszban zárta a tesztet Vettel, igazi gyorsköre sem volt

Nem alakult ideálisan a tesztelés az Aston Martin számára, amely egy Mercedes-erőforráshoz köthető műszaki hibával zárta a bahreini gyakorlást, újabb értékes köröktől megfosztva Sebastian Vettelt.

Csapatot váltó versenyzőként mindössze másfél hivatalos tesztnap állt Sebastian Vettel rendelkezésére a felkészülésre a 2021-es szezonra, a gyakorlás pedig bevallottan nem sikerült terv szerint. Mikor megkérdezték, mekkora lemaradásban van a várthoz képest, a három nap alatt csupán 117 körig jutó német egy kerek számmal válaszolt.

„Úgy 100 kör? Nem tudom, de szerettem volna nagyobb távot teljesíteni, ez a legfontosabb. Sok szett gumit nem is használtunk el, de összességében talán 100 kört saccolnék, és hasonló a helyzet Lance-nél is. De nem csinálunk belőle nagy ügyet, tovább kell lépnünk” – mondta Vettel az Aston Martin sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is részt vett online formában.



Ebben a 100 körben lehetett volna egy időmérős szimuláció is, amely szintén elmaradt – az összesített eredménylistát Vettel csak a sor végén zárta, 21 indulóból a 20. helyen.

„Lehetett volna, nem volt, de hogy őszinte legyek, fontosabb egy körnél az autó megértése, ebben pedig a minél több kör segít. A gyorskör csak arról szól, hogy összeraktunk-e mindent. Nem aggódok emiatt, majd a versenyhétvégén, a kvalifikáción meglátjuk. Szerettünk volna jól kezdeni, ehhez képest elég vegyes volt ez a teszt, több fennakadással, de mindig előre tekintünk, és biztos, hogy megoldjuk a kisebb problémákat, két hét múlva pedig jobb formában leszünk” – válaszolt az újságírói kérdésre Vettel.

Az Aston Martin problémái között szerepelt egy váltóhiba és a vasárnapi körözésnek idő előtt véget vető, turbónyomáshoz kapcsolódó meghibásodás: két olyan műszaki gond, amely a partnerhez, a Mercedeshez köthető. A négyszeres világbajnok azonban nem mutogat ujjal.

„Nem teljesen értek vele egyet. Igaz, hogy az erőforrást és sebességváltót a Mercedestől kapjuk, de a mi autónkba van beszerelve, a komponensek vegyesen származnak a két oldaltól. Hogy őszinte legyek, jelenleg nem is nagyon tudom, mi volt a probléma forrása délután. Végső soron nem az számít majd, melyik oldal felelőssége, hanem hogy ki legyen javítva” – mondta Vettel, aki Sergio Perezhez hasonlóan úgy érzi, nagyjából öt nagydíj szükséges ahhoz, hogy tökéletesen beilleszkedjen új csapatába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: