Idén nem kellett annyi adatot összesíteni az előszezoni tesztek végeztével, mint korábban, hiszen mindössze három napból állt a gyakorlás a szezonnyitónak is otthont adó szahíri versenypályán. A kilométermaximalizálás és az egyenlőség jegyében a legtöbb csapat minden nap pályára küldte mindkét versenyzőjét, de a Williamsnél mindenki csak egyetlen napot kapott a felkészülésre. De talán a számok mutatják meg legjobban, mennyire kapkodós is volt ez a 2021-es tesztidőszak.
A tesztek végén mindig inkább a megtett körök száma a beszédesebb, semmint a leggyorsabb köridők. Idén pedig különösen furcsa trend rajzolódott ki ebből a vitathatatlanul csekély, mindössze háromnapos mintavételből, hiszen a Mercedes versenyzői, akik az elmúlt években a csapat tesztidővel való kiváló gazdálkodása és a technika megbízhatósága által rendre a tabella legelején végeztek, most néhány műszaki és vezetői hiba révén csak a 17. és a 18. helyre rangsoroltak. Náluk is ramatyabb hétvégét tudhat maga mögött Sebastian Vettel, akinek a szombat délelőttje szinte teljesen ráment egy váltóhibára, de egyik nap sem jutott el 60 körig. Az Aston Martin új szerzeménye a teljes teszt során mindössze 117 körön át próbálgathatta az autóját, azaz alig több mint két versenytáv van a lábában a szezonnyitó előtt - a német a táblázat legalján végzett ebben a tekintetben a mezőny tagjai közül, csak a Williams tesztpilótáját, Roy Nissanyt előzi meg. A kilométerszámlálást az élen záró Pierre Gasly Vettelnél szinte pontosan kétszer több időt töltött a problémamentesen működő AlphaTauriban.
A versenyzők által megtett táv:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Km | Versenytáv |
1 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 236 | 1277 | 4,2 |
2 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari | 228 | 1234 | 4,0 |
3 | Nyikita Mazepin | Haas-Ferrari | 213 | 1153 | 3,8 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 212 | 1147 | 3,8 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 206 | 1115 | 3,7 |
6 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 203 | 1099 | 3,6 |
7 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 197 | 1066 | 3,5 |
8 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 193 | 1045 | 3,4 |
9 | Carlos Sainz | Ferrari | 192 | 1039 | 3,4 |
10 | Esteban Ocon | Alpine | 190 | 1028 | 3,4 |
11 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda | 185 | 1001 | 3,3 |
12 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 180 | 974 | 3,2 |
13 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 173 | 936 | 3,1 |
14 | Sergio Perez | Red Bull-Honda | 166 | 898 | 2,9 |
15 | George Russell | Williams-Mercedes | 158 | 855 | 2,8 |
16 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 154 | 833 | 2,7 |
17 | Lewis Hamilton | Mercedes | 154 | 833 | 2,7 |
18 | Valtteri Bottas | Mercedes | 149 | 806 | 2,6 |
19 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 132 | 714 | 2,3 |
20 | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 117 | 633 | 2,1 |
21 | Roy Nissany | Williams-Mercedes | 83 | 449 | 1,5 |
Miután Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is kijutott a bajokból, az a furcsa helyzet állt elő, hogy a csapatok szintjén a címvédők tudják felmutatni a legkevesebb megtett kört a három nap során, mindössze 5,4 versenytávra elegendőt. Különös az is, hogy a listán az Aston Martin és a McLaren áll közvetlenül előttük, de a negyedik Mercedes-motoros csapat, a Williams is csak hatodik a rangsorban, vagyis a csillagos márka által hajtott autók mind átlag alatti időt töltöttek a pályán.
A csapatok által megtett táv:
# | Csapat | Kör | Km | Versenytáv |
1 | AlphaTauri-Honda | 421 | 2278 | 7,5 |
2 | Alfa Romeo-Ferrari | 421 | 2278 | 7,5 |
3 | Ferrari | 404 | 2186 | 7,2 |
4 | Alpine | 396 | 2143 | 7,0 |
5 | Haas-Ferrari | 393 | 2127 | 7,0 |
6 | Williams-Mercedes | 373 | 2019 | 6,6 |
7 | Red Bull-Honda | 369 | 1997 | 6,5 |
8 | McLaren-Mercedes | 327 | 1770 | 5,8 |
9 | Aston Martin-Mercedes | 314 | 1699 | 5,6 |
10 | Mercedes | 303 | 1640 | 5,4 |
A motorok által megtett távban azért a Mercedes nyerte a versenyt, de itt nagyon egyenlőtlen a terep, hiszen nekik négy, a Ferrarinak három, a Hondának kettő, a Renault-nak pedig csak egy csapata van. És a Ferrari még ezzel a létszámhátránnyal együtt sem sokkal maradt el a Mercedestől.
A motorgyártók által megtett táv:
# | Motor | Kör | Km | Versenytáv |
1 | Mercedes | 1317 | 7128 | 23,4 |
2 | Ferrari | 1218 | 6592 | 21,6 |
3 | Honda | 790 | 4275 | 14,0 |
4 | Renault | 396 | 2143 | 7,0 |
Végezetül azért ne menjünk el szó nélkül a köridők mellett sem. Itt Max Verstappen és a Red Bull zárt az élen, miután a holland a harmadik nap végén egyedüliként 1:29 alatti köridőt jegyzett - ez még mindig 1,7 másodperccel gyengébb a tavaly november végi nagydíjon mért pole-pozíciós eredménytől, szóval egyrészt biztosan maradt még minden autóban tartalék, másrészt viszont nem lehet pontosan tudni, mekkora tempóromlásért felelősek a leszorítóerő csökkentésére idén bevezetett szabályok.
A versenyzők legjobb köridői a három tesztnap összesítése alapján:
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Gumi |
1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:28.960 | C4 |
2 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda | 1:29.053 | C5 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.611 | C4 |
4 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.766 | C5 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:30.025 | C5 |
6 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:30.117 | C5 |
7 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 1:30.144 | C4 |
8 | Sergio Perez | Red Bull-Honda | 1:30.187 | C4 |
9 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:30.289 | C5 |
10 | Fernando Alonso | Alpine | 1:30.318 | C4 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:30.413 | C5 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:30.460 | C5 |
13 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.486 | C3 |
14 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:30.586 | C4 |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.760 | C5 |
16 | Esteban Ocon | Alpine | 1:31.146 | C2 |
17 | Nyikita Mazepin | Haas-Ferrari | 1:31.531 | C3 |
18 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:31.672 | C4 |
19 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1:32.053 | C3 |
20 | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 1:33.742 | PRO |
21 | Roy Nissany | Williams-Mercedes | 1:34.789 | C4 |