DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

„Adrian Newey ideje lejárt, vannak már jobbak”

Évtizedeken át a legnagyobb tervezőgurunak ismerték el Adrian Newey-t, aki több istállót is szuper tervezésű autóval lepett meg. Van, aki szerint viszont ő már kiöregedett és már régen nem a legjobb.

Úgy tűnik, nagyon jó lóra tett a McLaren az új főtervezővel. Hosszú évek botladozása és negatív spirálja után egyszer csak 2019-ben látványosan erőre kapott a wokingi istálló, tavaly pedig egészen a harmadik helyig meneteltek előre. Ha belegondolunk, mennyire mélyen jártak 2018 végén (a Williamsek ellen küzdöttek a rajtrács utolsó soraiban), akkor ez egy látványos feltámadás.

Ebben egyértelműen oroszlánrésze van Zak Brown, hosszú távra tervező csapatfőnöknek, de Christijan Albers felhívta a figyelmet, hogy nem ő volt az igazi kulcsfigura, hanem az időközben megszerzett új főtervező, James Key. Az egykori Formula-1-es versenyző úgy véli, szakmája egyik legnagyobbjaként fogják hamarosan elismerni, talán már most is ő a legjobb.

Newey több istállónak is nyerő autót tervezett, de valóban már kiöregedett volna?


„Key nem egy nehéz eset, nem az a típus, csak vigyázni kell rá. Rengeteg múlik rajta, alapvetően az, hogy jó lesz-e az autó, vagy sem. Úgy gondolom, ő egy igazi tehetség, egy géniusz. Technikai igazgatóként biztos, hogy még tovább tud fejlődni és fejleszteni bármilyen autót” – mondta el véleményét a korábban Key-vel a Midlandnél és a Spykernél együtt dolgozó Albers a Formule1.nl hasábjain.

Akkor mi a helyzet az eddig legjobbnak tartott főtervezővel? „Adrian Newey ideje nagyjából lejárt. A Red Bullnál fontos lenne, hogy már a jövőt építsék, én pedig egyértelműen úgy látom, hogy ez Key, ő lesz az új Newey.”

„Hogy mit tudna művelni Key egy olyan csapattal, amelyik már a rajtrács elején foglal helyet? Nagyon kíváncsi vagyok. Hogy mit tudna összehozni, ha nagyobb költségvetéssel dolgozhatna és több ember lenne a keze alatt? Szerintem nagyon nagyon sokat. A jövőjét illetően pedig, ha nem kap valami nagyságrendekkel jobb ajánlatot egy élcsapattól, például a Ferraritól, azt hiszem, marad ott, ahol van” – tette hozzá a holland.

Bár az utolsó mondat érdekessége, hogy 2020-ban a McLaren alaposan elpáholta a Ferrarit és az eddigi előjelek alapján az idei évben sem várható, hogy a Scuderia képes lenne visszavágni az immáron Mercedes-motorral rendelkező wokingi istállónak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: