Szokatlan módon „szólt hozzá” Fernando Alonso az Alpine kedd délutáni F1-es bemutatójához. Csapattársával, Esteban Oconnal ellentétben semmilyen formában nem vett részt a leleplezés videójában, amit a csapata a világjárvány miatti utazási nehézségekkel magyarázott. Ám a tény, hogy a spanyolt a sajtó elől is elzárták, online interjúlehetőség helyett pedig csak egy belsőleg elkészített beszélgetés szöveges változatát adták ki a bemutató közleményében, azt sejteti, hogy ennél több van a dolog mögött, és az Alpine igyekszik megvédeni versenyzőjét a pár hete történt svájci kerékpárbalesetét firtató kérdésektől – az incidens és az azt követő állkapocsműtét kapcsán ugyanis sok megválaszolatlan kérdés maradt.
Annak fényében, hogy kórházi kezelésen van túl, kissé túlzónak tűnik Alonso legelső mondata az interjúban, amelyben kicsattanó egészségi állapotával kérkedik. „Remekül érzem magam, fizikálisan és mentálisan sem voltam még soha olyan jó formában, mint most. Már egy jó ideje készítem fel magam erre a visszatérésre és újra motivált vagyok” – mondta Alonso, akinek a jövő hétvégi előszezoni teszten való részvétele a csapat szerint nincs veszélyben.
Alonso 2018 végén a McLarenből kiszállva fordított hátat az F1-nek, de másfél év után kiderült, hogy nem végleg: tavaly késő tavasszal bejelentette visszatérését ugyanazzal az enstone-i csapattal, amellyel 2005-ben és 2006-ban világbajnok lett. Az elmúlt két év során ehhez hozzátett egy harmadik FIA világbajnoki címet is a Hosszútávú-világbajnokság 2018-19-es szezonjának megnyerésével, emellett tavaly ismét rajthoz állt az Indy 500-on és debütált a Dakar Ralin is – mindezek elmondása szerint felbecsülhetetlen mértékben szélesítették a látókörét és az ismereteit az autósportban.
„Sokkal teljesebb versenyzővé váltam. Az ember folyamatosan tanul, amikor a saját határait feszegeti vagy a komfortzónáján kívül találja magát” – mondta. „Szeretnék versenyzőként még tovább fejlődni. Rengeteg új ismeretre tettem szert az elmúlt két évben, amíg távol voltam a sorozattól, és ezeket akarom most átültetni az F1-be is. Olyasmire kell gondolni, mint eltérő versenyzési hozzáállás, vezetési technikák vagy munkamódszerek. Azt illetően viszont, hogy az eredményekben ez mire lesz elég, nagyon nehéz jósolni: mivel a középmezőny tavaly nagyon sűrű volt, így idén bármi megtörténhet.”
A spanyol dolgát azért nehezíti, hogy a nyúlfarknyi előszezoni teszten számára is csak másfél nap jut az új autóban, ráadásul a modell bejáratásán sem lesz ott, azt Ocon végzi majd el szerdán Silverstone-ban. Biztos benne, hogy nem fog tudni az első versenyhétvégén azonnal mindent kihozni az autóból, de ez szerinte nem csak őt és nem csak az idei szezont érintő jelenség.
„Úgy hiszem, hogy minden versenyzőnek szüksége van három-négy futamra, hogy magára hangoljon egy új autót – az újoncoknak és a csapatot váltóknak pedig talán kicsit több is. Szóval legalább az első pár versenynek el kell telnie, hogy 100%-osan visszanyerjem a tempóm, de ez ugyanígy lesz a többiekkel is. Emellett engem kissé hátráltatott egy biciklis baleset pár héttel ezelőtt, de szerencsére a felkészülésemet és az erőnlétemet ez nem befolyásolta, szóval készen állok” – tett rövid említést a mindenkit érdeklő balesetről.
Alonso temérdek élet- és versenytapasztalatával elkerülhetetlenül együtt jár a növekvő életkor is – az idén júliusban 40. születésnapját ünneplő spanyol a mezőny második legidősebb tagja lesz Kimi Raikkönen mögött, annak gondolata viszont a legkevésbé sem foglalkoztatja, hogy egyre több fiatal versenyzővel kell megküzdenie a pályán.
„Amikor valaki ellen versenyzek, sohasem az jár a fejemben, hogy hány éves vagy hány F1-es rajttal rendelkezik az a személy. Mindenkit egyformán tisztelek. De őszintén szólva most is ugyanazok vannak a mezőny élén, akik 2018-ban voltak, szóval nagyon is jól ismerem az ellenfeleimet” – élcelődött kicsit az erőviszonyok változatlanságával, hozzátéve, hogy kifejezetten várja már a 2022-es szabályváltozásokat.