DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Sainz nem tudja, elárulhatja-e, hogy balesetezett

Nem mondja meg, hogy volt-e balesete a jerezi gumiteszten, de ha volt, akkor kicsi – ilyen sejtelmesen válaszolt Carlos Sainz egy sajtóértesülésre a Ferrari csapatbemutatóján, amin apja eredményeinek beérhetetlenségéről is beszélt.

Túl sok mindent nem fedett fel magából a Ferrari a pénteki csapatbemutatón – hiszen az autó majd csak március 10-én érkezik –, viszont a versenyzők és Mattia Binotto is beszéltek a szezonra való felkészülésről és a várakozásokról.

A Ferrari a hét elején már munkában volt, ugyanis a Pirelli 2022-es gumitesztjében segédkeztek Jerezben – átalakított 2019-es autójukra már a 18 colos kerekeket szerelve. Bár a háromnapos tesztről csak a megtett körök számát tették közzé, a Racefans értesülése szerint Sainznak egy balesete is volt az esemény során. Amikor a bemutatót feltették az ezzel kapcsolatos kellemetlen kérdést a spanyolnak, úgy reagált, hogy egyben kikerülje a válaszadást, de mégis mondjon valamit.

„A Pirelli tesztje teljes egészében privát, ezért nehéz számomra ilyen ismeretlen forrásokból érkező kérdésekre válaszolni, mert nem tudom, a szerződések mennyire engedik meg, hogy a teszten történtekről beszéljek. De annyit elmondok, hogy ha történt is bármi efféle, akkor az nagyon kicsi volt!” – sejtelmeskedett a spanyol.

sainz_4



Sainznak a közös bahreini teszt rövidsége miatt csak másfél nap jut majd a Ferrari új autójában, ám a Pirelli-teszten és a Ferrari pár héttel ezelőtti privát fioranói tesztjén már volt alkalma ismerkedni a korábbi modellek által nyújtott érzéssel és a munkafolyamatokkal. Az egyik kérdés arra vonatkozott, mi a kedvenc eleme a sokak által vágyott Ferrari-versenyzői létben: a lenyűgöző gyár, a magára öltött piros overall vagy éppen az autó vezetésének élménye?

„Az a legjobb, hogy ezt mind megtehettem egy nap alatt Fioranóban!” – beszélt eddigi legkedvesebb ferraris tapasztalatáról. „Első alkalommal vehettem magamra a Ferrari vörös overallját, először próbálhattam ki egy F1-es Ferrarit, a 2018-ast, ráadásul mindezt egy olyan varázslatos pályán, mint amilyen Fiorano. Ebből ki lehet találni, mennyire különleges volt számomra ez a nap, amit soha nem fogok elfelejteni. Bár az elején még eléggé izgultam, de ezt hamar sikerült levetkőznöm, onnantól pedig ki tudtam élvezni mindazt, ami történik.”

Sainz egyelőre két dobogós helyet számlál F1-es karrierjében, és a csapat tavalyi formája alapján nem számít arra, hogy idén az élmezőnyben autózhat, mindenesetre a Ferrari révén már a megfelelő helyen van ahhoz, hogy a közeljövőben akár győzelmekért és bajnoki címekért is csatázhasson. Bár apja, idősebb Carlos Sainz a rali és a tereprali világában aktív és sikeres a mai napig, az apa és a fiú eredményességének összehasonlítása gyakran előkerülő téma. Ifjabb Sainz azonban úgy érzi, apja nagyságát semmilyen teljesítménnyel nem fogja tudni felülmúlni. 

„Szerintem sohasem fogok tudni kilépni az árnyékából. Nagyon más karrierje volt az enyémhez képest, ráadásul kétszeres világbajnok, amit én még nem értem el. A szándékom persze ez, de még mindig messze van. Emellett ő pionírja volt a maga korszakának, a Rali-világbajnokságban meghozott számos változás neki köszönhető. Még ha az egyik nagy álmomat el is értem azzal, hogy a Ferrari versenyzője lettem, abban biztos vagyok, hogy nagyon nehéz lesz elérni valaha is azt, amit ő elért. Árnyékot vetni rá pedig lehetetlen” – vélekedett a 26 éves Sainz.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: