2021-re az FIA biztonsági okokból előirányozott több olyan szabálymódosítást a Formula-1-ben, ami az autók lassulását okozza. Mivel a száguldó cirkusz mezőnye az utóbbi években szezonról szezonra egyre gyorsabbá vált, felmerültek olyan aggályok, hogy ez a tendencia előbb-utóbb kezelhetetlen tempót eredményez. Erre reagálva a csapatoknak át kellett építeniük többek között a diffúzort és a hátsó kerekek előtti területet, ami a leszoerítóerő szempontjából jelentős visszaesést jelent.
„Ez megakasztja az autók terén tapasztalt gyors fejlődést, amire a következő szabályrendszer előtti egy évben szükség is van” – reagált a McLaren technikai igazgatója az előírások változására. „A karosszéria egyéb területein azonban így is nagy a fejlődési potenciál, ezért arra tippelek, hogy a többség a szezon során visszanyeri, amit elveszített.”
A Mercedes korábbi jóslata szerint nagyságrendileg a 2019-es szintre esnek vissza az autók, amivel James Key egyetért. Így nem nagy titok, hogy a szezonnyitóra a McLaren leszorítóereje hátrányban lesz a tavalyi típushoz képest. „Pontos százalékértéket egyelőre nem tudok mondani, de 10%-nál kisebb lesz.”
Az idei szabályokmódosítások különlegességét az adja, hogy szinte kizárólag azokat az aerodinamikai elemeket érintik, amelyek az autó hátsó tengelyére helyeznek nyomást. A mérnökök így kénytelenek voltak csökkenteni az autó orrán keletkezett leszoerítóerőt, különben kiegyensúlyozatlan lenne a konstrukció. „Komoly kihívás volt. Új gondolkozásmódra volt szükség, mert a szabályok által teremtett geometria annyira különleges, hogy a múltban ilyennel még nem is találkoztunk. Hátulról leszorítóerőt vesznek el, de ezzel az autó egészén leszorítóerő-csökkentést okoznak, hiszen kiegyensúlyozásra kényszerítenek” – idézte a Motorsport Keyt.