Robert Kubica 2019-ben tért vissza a Formula-1-es mezőnybe súlyos kézsérülését követően, majd 2020-tól az Alfa Romeo alkalmazásában állt. Azt követően, hogy az Alfa Romeo bejelentette, hogy a lengyel olajtársaság által szponzorált Kubica otthonában lesz a 2021-es autó bemutatója, Kubica bejelentése inkább csak formalitás.
A lengyel tavaly a DTM-ben is versenyzett tesztpilótai szerepköre mellett, azonban a BMW Team ART pilótájaként mindössze egy dobogót tudott felmutatni, azonban legnagyobb problémája mégsem ez volt Kubicának, mikor úgy döntött, idén inkább a daytonai 24 óráson vesz részt.
A DTM ugyanis lecserélte eddig használt autóit GT3-as típusokra: „A GT3 nagyon jó versenyautó, de teljesen más vezetési stílust igényel. Mindemellett az Alfa Romeo tartalékversenyzője leszek, így egy F1-es autó vezetése mellett nem sok alkalmam lesz arra, hogy egy új technikához alkalmazkodjak” – mondta a lengyel a Motorsport.com-nak.
„Úgy két-három havonta be kell ugranom az autóba, kipróbálhatom azt egy pénteki szabadedzésen vagy egy félnapos teszten, és nekem mielőbb vissza kell szoknom az F1-es autóhoz, hogy értékelhető visszajelzést tudjak adni róla. Ha egy GT-autót vezetnék, rengeteg időmbe telne, mire újból visszaszoknék.”
„Az az egyik oka annak, hogy Daytonában fogok indulni egy LMP2-es autóval, hogy itt nagy a leszorítóerő, így jobban hasonlít az F1-hez, ugyanakkor szeretnék egy új kategóriát felfedezni. Ha a későbbiekben is lesz lehetőségem megbízhatósági versenyeken elindulni, valószínűleg élnék vele, innentől az a legfőbb célom, hogy a későbbiekben az LMP2-ben versenyezhessek.”
„Azonban egyelőre az a tényállás, hogy az Alfa Romeo Racing Orlenhez tartozom, így jelenleg van munkám. A tavalyi vírushelyzet nem könnyítette meg a dolgomat, mivel nem volt egyszerű kombinálni a két naptárat és mindkettőre egyformán koncentrálni.”