DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Steiner: Jó napjain Grosjean a legjobbak közé tartozott

A Haas F1-es csapatfőnöke is elismerte, hogy voltak buta hibái a franciának, ugyanakkor a tempójához és a tehetségéhez nem férhetett kétség. Azzal is bátor döntést hozott, amikor hozzájuk igazolt.

Romain Grosjean idén már nem lesz a Formula-1-es mezőny tagja: utolsó versenyét a Bahreini Nagydíjon teljesítette, így F1-es karrierje a horrorisztikus rajt utáni balesetével zárult le. Karrierje első felében több dobogós helyezést is szerzett a Lotus színeiben – igaz, győznie egyszer sem sikerült –, míg 2016-tól a Haast erősítette, s az ő nevéhez fűződtek az amerikai istálló legjobb eredményei. Ennek ellenére az utóbbi években főként a hibáival hívta fel magára a figyelmet, Günther Steiner szerint azonban ezek elfedték Grosjean valódi tehetségét – amikor arról kérdezték a Haas csapatvezetőjét, hogy a francia nem kapta-e meg a neki kijáró elismerést, határozott választ adott a Motorsport.com szaklapnak:

grosjean-haas-f1-dppi-2020



„Igen. Egyértelmű, hogy nagyon gyors volt. A jó napjain Romain a legjobbak közé tartozott. Néha viszont túl keményen nyomta és túl keményen próbálkozott. Ekkor láthattuk azokat a hibákat. Egyszerűen csak átlépte a határt, ez pedig hibákat eredményezett.”

Hasonlóan vélekedett az említett hibák kapcsán Grosjean legutóbbi csapattársa, Kevin Magnussen is: „Volt néhány nagy hibája, mint például a bakui 2018-ból, amikor a biztonsági autó mögött ütközött falnak. Az hatalmas figyelmet kapott, de ha megnézzük, milyen pozícióban állt a kiesése előtt, az is hihetetlen volt. Negyedik vagy ilyesmi volt, egy Haasban! Soha senki nem beszél erről. Ha nem megy falnak a safety car mögött, hihetetlen eredményt ért volna el azon a futamon. Ez elfedi, mennyire lenyűgöző pilóta. Úgy gondolom, az utóbbi években egy nem túl versenyképes autóban ezt nehéz volt megmutatnia. Az emberek elfelejtik, mit ért el 2012-2013-ban, amikor rengetegszer felállhatott a dobogóra. Csak a balszerencsének köszönhette, hogy nem nyert futamot néhányszor. Így működik jelenleg a világ. Belülről, a csapattársaként csodálom a tehetségét.”

Steiner arra is felhívta a figyelmet, hogy a pilóta bátor döntést hozott, amikor 2016-ban a teljesen újonc Haas csapathoz igazolt, hiszen nem tudhatta, mire lesznek majd képesek: „Annyira felkészültek voltunk, amennyire azt megígértem neki, amikor beszéltünk. Viszont volt akkoriban néhány új csapat, amelyek nem tudtak teljesíteni, és tudta, hogy ez itt is megtörténhet, de elmagyaráztam neki, hogy mi miképp csináljuk máshogy a dolgokat. Hitt benne, és szerintem teljesítettünk is. Nyilván az utóbbi két szezonunk nehéz volt, de ez bármely csapatnál előfordulhat, ennek már nem volt köze ahhoz, hogy újak voltunk. Előző évben valamit rosszul csináltunk, tavaly pedig jobban szenvedtünk a járvány miatt, mint mások. Bátor volt, hogy ezt meglépte, és nem is sült el annyira rosszul.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: