Mazepin ellen a viadal után négy eset miatt indult vizsgálat, ebből két védekező manővert szankcionáltak a sportfelügyelők, az egyiket Yuki Tsunoda, a másikat Felipe Drugovich ellen hajtotta végre. A futamot a 3. helyen záró pilóta kétszer öt másodperces időbüntetést kapott, amivel visszaesett a 9. helyre, ugyanakkor kapott kétszer két büntetőpontot is. Ezzel büntetőpontjainak száma 11-re nőtt, vagyis egyetlen pont választja el az automatikus egyfutamos eltiltástól.
Ettől tartania már aligha kell, hiszen jövőre már az F1-ben folytatja pályafutását a Haas istállónál. Mivel Mazepin eddigi pályafutása során a balhésabb ifjoncok közé tartozott és soha nem ment a szomszédba egy kis keménykedésért (2016-ban például az F3-ban megütötte Callum Ilottot, akivel jelenleg is együtt versenyez az F2-ben), Günther Steiner Haas-főnököt a bejelentés óta rendre azzal bombázza a sajtó: készen áll-e arra, hogy megzabolázza az oroszt? Naná, hogy a szombati F2-es eseményekre is rárepült a szaksajtó a Haas online sajtótéjékoztatóján, amelyen részt vett a formula.hu is.
ICYMI: Nikita Mazepin was penalised twice during the Feature Race
— Formula 2 (@FIA_F2) December 5, 2020
Including his defensive move on Felipe Drugovich down the pit straight #SakhirGP #F2
„Húú, most az lenne a legjobb válasz, hogy nem láttam az F2-es futamot!" – szakadt ki egy óriási röhögésben Steiner, amikor arról kérdezték, hogy figyelte-e Mazepin szombati produkcióját. "Na, de komolyra fordítva a szót, láttam az F2-es versenyt. Megbüntették, de ez része a tanulási folyamatnak. Megtörténik az ilyesmi. Okulni kell ebből, megtanulni, hogy ilyen hibák nem férnek bele. Keményen harcolt és mindent akart, de legalább most már megvan a szuperlicence, ami egy fontos érdem.”
Mazepin esetében kétségkívül fontos, hogy megszerezte a szuperlicencet, hiszen a Haas vezetése – elméletileg – komoly kockázatot vállalt azzal, hogy az „F1-jogsi” biztos megléte nélkül kötötték meg vele a versenyzői szerződést. Steiner kitért erre is, a szakvezető szerint a csapat nem aggódott amiatt, hogy túlzott lenne a kockázat. „Bíztunk benne, hogy meg fogja csinálni, hiszen megvolt a tapasztalata ehhez. Persze, megtörténhetett volna az is, hogy balesetet szenved és mondjuk néhány futamon nem tudott volna rajthoz állni, ami megnehezítette volna a dolgunkat. Ennek ellenére is úgy döntöttünk, hogy vállaljuk ezt a kis kockázatot és végül hála Istennek úgy alakult, ahogyan az kedvező volt számunkra” – fogalmazott a szakvezető, akinek a másik pilótája 2021-ben Mick Schumacher lesz, aki szombaton még nem tudta bebiztosítani az F2 bajnoki címét, vasárnap azonban újra megkísérli teljesíteni a küldetést.